مدیرکل انتقال خون ایلام خبر داد

افزایش ۱۴ درصدی آمار اهدای خون در استان ایلام

مدیرکل انتقال خون ایلام گفت: در ۱۰ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته آمار خونگیری در استان ۱۴ درصد افزایش یافته و مصرف فرآورده‌های خونی نیز طی این مدت افزایش پیدا کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام - به گفته مهدی اکبری دهبالایی، در حال حاضر مشکل خاصی از نظر تامین ذخایر خونی در استان وجود ندارد.

در طول هفته گذشته با توجه به اینکه میزان مصرف بعضی از فرآورده‌های خونی در گروه‌های خونی خاص افزایش پیدا کرده بود، مقداری از آن سطح ذخایر استانداردی که باید در استان وجود داشته باشد، کاهش یافت.

با همراهی مردم استان در حال حاضر ذخایر خونی نرمال استان که باید بین ۵ تا ۷ روز باشد، در سطح استان برقرار است.

۲ شهرستان در ایلام به مراکز ثابت خونگیری مجهز می‌شوند

یکی از راهکار‌هایی که هم اکنون در مرکز انتقال خون استان برای افزایش اهدای خون وجود دارد، برپایی تیم‌های سیار خونگیری در شهرستان‌های استان است.

 در هفته آینده طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه تیم‌های سایر به شهرستان دهلران سفر خواهند کرد.

این آمادگی در سطح اداره کل انتقال خون استان وجود دارد که هریک از شهرستان‌های سطح استان که درخواست برپایی تیم سیار خونگیری داشته باشند، تیم‌های سیار مرکز انتقال خون در اسرع وقت حضور پیدا خواهند کرد.

برای سال آینده نیز ۲ شهرستان در حوزه شمال و جنوب استان ایلام به مراکز ثابت خونگیری مجهز می‌شوند و در این خصوص تامین اعتبار صورت گرفته و در طی روز‌های آینده مناقصه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.