تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شریف گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان که به زودی تصویب می‌شود؛ به رشد مراکز فناورانه کشور کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - پنجمین کنفرانس ملی کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف هم اکنون با حضور دهبیدی پور، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه شریف و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه شریف به صورت حضوری در حال برگزاری است.

دهبیدی پور گفت: مراکز کارآفرینی خاستگاه پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان در کشور هستند. امیدآفرینی یکی از ماموریت‌های فعلی مراکز کارآفرینی است و مطابق با نیاز‌های کشور فعالیت می‌کند. مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف در ۲۰ سال گذشته مرکز جنبش بزرگ در کشور بوده است.

۱۲ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه صنعتی شریف فعالیت می‌کنند که به گفته مسئولان، مراکز کارآفرینی، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی آن‌ها را تسهیل کرده اند. طبق آمار آذر سال ۹۹ حدود ۳ هزار نفر در مراکز رشد دانشگاه شریف فعالیت دارند.

دهبیدی پور گفت: ۱۲ شرکت دانش بنیان بیرون از دانشگاه شریف به سایر شرکت‌های دانش بنیان سراسر ایران خدمات حقوقی و حسابداری ارائه می‌دهند.

طبق گفته مسئولان، قانونی در مجلس با عنوان (جهش تولید دانش بنیان) تصویب شده و هم اکنون در شورای نگهبان است که تا انتهای هفته تصویب خواهد شد و به نفع رشد مراکز فناورانه کشور خواهد بود.

او گفت: دانشجویان با ارسال ایده‌ها و نقطه نظرات خود به مراکز کارآفرینی، مهارت‌های نرمشان را افزایش خواهند داد و به این صورت با همکاری‌های متنوع در جهت رفع مسائل کشور قدم برمی دارند.

استقلال کشور باعث دور زدن تحریم‌ها می‌شود

در ادامه رئیس دانشگاه شریف گفت: سرمایه گذاران و فناوران بخشی از مشتریان کارآفرینی هستند که در راستای رشد کشور فعالیت می‌کنند. شعار اصلی دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) است. استقلال باعث می‌شود تا با وجود تحریم‌ها رشد کنیم و باعث دور زدن آن‌ها می‌شود. این عامل نیز با کار تامین می‌شود‌.

جلیلی گفت: امید آفرینی باید مقدمه کارآفرینی باشد و به آن تزریق شود. محیط کار باعث ایجاد و رشد مراکز کارآفرینی می‌شود. کارآفرینان مسائل اولیه زندگی خود را حل کرده اند و در قدم بعدی به رفع نیاز‌های جامعه می‌پردازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار