باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد

آموزش حضوری مدارس در مناطق نارنجی و قرمز تخلف است

معاون سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تداوم آموزش حضوری مدارس در مناطق نارنجی و قرمز استان تخلف محسوب می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - چند روز پیش بود با مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونای خراسان جنوبی آموزش حضوری مدارس در شهرستان‌های با وضع نارنجی و قرمز کرونا تعطیل شد.

اما صحبت‌هایی مبنی بر فعالیت برخی از مدارس در مناطق ذکر شده مطرح شد.

برای پیگیری این موضوع با گلدانی مقدم معاون سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفتگو کردیم.

پیگیری آموزش از طریق فضای مجازی

گلدانی مقدم گفت: فعالیت مدارس با حضور دانش آموزان در مناطق با رنگ قرمز و نارنجی تخلف محسوب می‌شود و آموزش در این مناطق باید به صورت مجازی ادامه پیدا کند.

او گفت: تنها کادر اجرایی مدارس شامل مدیر و معاونین باید طبق روال قبل در مدرسه حاضر شوند و پاسخگوی اولیاء و دانش آموزان باشند.

گلدانی مقدم گفت: طبق مصوبه اعلام شده از سوی ستاد استانی مدیریت کرونا، آموزش حضوری در تمامی مدارس در شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی در استان تعطیل است و حتی مراکز آموزش آزاد و آموزش زبان‌های خارجه نیز حق فعالیت حضوری ندارند.


بیشتر بخوانید


معاون سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هر کدام از مدارسی که مصوبه مذکور را رعایت نکنند تخلف کرده اند و می‌توان با آن‌ها برخورد کرد.

او گفت: هرگونه بازگشایی یا تعطیلی مدارس منوط به مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا است؛ تعدادی از دانش آموزان نیز در شهرستان های مختلف به کرونا و سویه امیکرون مبتلا شده اند اما آمار دقیقی از آن ها در اختیار آموزش و پرورش نیست و اعلام آن از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

دانش آموزان می‌توانند از طریق شبکه شاد، برنامه‌های آموزشی تلویزیون و درسنامه‌های آماده شده، آموزش را پیگیری کنند.

همچنین دانش آموزان می‌توانند با اسکن بارکد موجود در ابتدای فصول کتب درسی خود، فیلم‌ها و مطالب آموزشی را دریافت کنند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.