انریکه مورا: نیاز است مذاکرات وین هرچه سریعتر به نتیجه برسد

نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین اعلام کرد با توجه به روند‌های نامطلوب مختلف که برجام را تضعیف می‌کند، نیاز است این مذاکرات زودتر پایان یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان - انریکه مورا در آستانه برگزاری هشتمین دور از مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران در وین در یک پیام توییتری بر به نتیجه رسیدن هر چه سریعتر مذاکرات تاکید کرد. او در این توییت نوشت: «هشتمین دور مذاکرات وین با موضوع برجام فردا در وین از سر گرفته می‌شود. ما به روحیه سازش نیاز داریم تا ما را به اجرای کامل بازگرداند. با توجه به روند‌های نامطلوب مختلف که برجام را تضعیف می‌کند، نیاز است که این مذاکرات  هرچه سریعتر به نتیجه برسد و پایان یابد.»

ساعتی پیش، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین نیز در توییتی خبر آغاز مذاکرات وین از فردا  سه شنبه را اعلام کرد. او نوشت: «پس از یک استراحت کوتاه، گفتگوهای وین فردا از سر گرفته می شود. به نظر می رسد مذاکرات در مرحله نهایی است که نیازمند عزم و تلاش پرانرژی همه شرکت کنندگان برای رسیدن به نقطه مقصد یعنی احیای کامل برجام از جمله لغو تحریم هاست.»

یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت بایدن تصمیم گرفته است برای تسهیل مذاکرات هسته‌ای در وین، معافیت‌های تحریمی در خصوص همکاری‌های هسته‌ای با ایران را ازسربگیرد.  معافیت‌های تحریمی آمریکا به کشور‌ها و شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد تا با ایران در پروژه‌های نیروگاه اتمی بوشهر، نیروگاه آب سنگین اراک و رآکتور تحقیقاتی تهران همکاری کنند.

اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان هم امروز در مصاحبه‌ با واشنگتن پست درباره روند مذاکرات هسته ای گفت: «همه چیز بستگی به ایران دارد. ما به آن‌ها پیام روشنی دادیم که اکنون زمان تصمیم گیری و پیشرفت است و نه طولانی کردن روند مذاکرات»!

سناتور باب منندز از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست تا مذاکرات هسته‌ای را متوقف کند و موضع سخت تری در قبال برنامه هسته‌ای و موشکی ایران اتخاذ کند. او همچنین ضمن ابراز نگرانی درباره پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین ادعا کرد:  نمی‌توان اجازه داد ایران، ما را به یک معامله بد یا یک توافق موقت تهدید کند.

قابل ذکر است که مقامات غربی بار‌ها اعلام کرده اند که مذاکرات وین برای احیای توافق هسته‌ای ایران وارد مراحل نهایی خود شده و دور هشتم مذاکرات دور نهایی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
ولی آمریکا میگه لازمه مذاکرات هر چی بیشتر کش پیدا کنه
آخرین اخبار