تحریم‌ها برداشته شود، یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان سلاح خواهیم بود

فرماندهان نیرو‌های مسلح کشور در هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های انقلاب تجدید میثاق کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در حوزه خود اتکایی و خودباوری و خودکفایی، ما بالاتر از خودکفایی در تسلیحات و تجهیزات، در طراحی راهبرد‌ها و سیاست‌ها تا طرح‌های عملیاتی و تاکتیک‌ها و در آنچه که باید در دفاع و امنیت کشور انجام بدهیم، خودکفا هستیم.

به گفته سرلشکر باقری، «شاید به غیر از ۳ ابرقدرت اساسی جهان، حتی اروپاییان هم در این زمینه وابسته هستند. ما خود تشخیص می‌دهیم که چگونه از کشور دفاع کنیم و چگونه امنیت را برقرار کنیم. »

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: راهبرد و سیاست و دکترین را خودمان تدوین می‌کنیم و بر آن اساس نیروی مسلح مورد نیاز این ملت و کشور را سازماندهی می‌کنیم آموزش می‌دهیم تجهیز می‌کنیم به میدان می‌بریم و با طرح بومی خود می‌جنگیم و خداوند هم نصرت و یاری اش را نصیب ما خواهد کرد.

تحریم‌های تسلیحاتی ۲۷ مهر ۹۹ لغو شده و معنای آن امکان صادرات تسلیحاتی ساخت ایران به کشورهای مختلف است. 

وزارت خارجه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد از بامداد ۲۷ مهر سال گذشته همه محدودیت‌های انتقالِ اقلام تسلیحاتی به و از جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو ملل متحد به صورت خودکار خاتمه یافت.

 وزیر سابق دفاع ۲۶ آذر سال گذشته درباره  همکاری‌های تسلیحاتی ایران با سایر کشورها، گفت: همکاری‌های تسلیحاتی ما با برخی از کشور‌ها در دوره‌ای که آمریکایی‌ها تلاش کردند و تحریم‌های تسلیحاتی را علیه ما اعمال کردند و بعد از رفع تحریم به خوبی در حال پیگیری است.

به گفته امیر حاتمی، «جمهوری اسلامی ایران در این مدت در حوزه صادرات تسلیحات به برخی کشور‌ها به جا‌های خوبی رسیده و قرارداد‌هایی هم در این زمینه منعقد شده است. در حوزه خرید تسلیحات نیز مذاکراتی با کشور‌های مختلف در حال انجام است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
شما که چیزی رو به برجام گره نزید
چی شده حالا به فکر صادرات افتادید
آخرین اخبار