سفری به مقصد ناامیدی، پناهجویی معمای حل‌نشده اتحادیه اروپا

جان باختن ۱۹ پناهجو از سرما به علت سرباز زدن یونان از پذیرش آنها، بار دیگر نگاه‌ها را به معمای حل نشده پناهجویان اتحادیه اروپا جلب کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - خبر‌ها و گزارش‌ها درباره غرق شدن، یخ‌زدن و یا ناپدید شدن پناهجویان در مرز‌های اروپایی هر از گاهی سر از رسانه‌های جمعی در می‌آورد. همین هفته بود که وزارت امور داخلی ترکیه اعلام کرد که یونان از پذیرش ۱۹ پناهجو در مرز با ترکیه خودداری کرد و آن‌ها از شدت سرمای هوا جان باختند.

تصویر کودک مظلومی که جسم بی‌جان او در کرانه ساحل افتاده بود، جهان را متاثر کرد و به اتحادیه اروپا یادآوری کرد که باید وظایف خود در قبال مسئله پناهجویی را به درستی و طبق مصوبات قانونی در نهاد‌های بین‌المللی انجام دهد. وضعیت کشور‌های جنگ‌زده‌ای همچون سودان، سوریه و یا افغانستان تعریفی ندارد و شهروندان این کشور‌ها در رویای یک زندگی جدید و بدون دردسر راهی اروپا می‌شوند، مسیری که برای تعداد زیادی از آن‌ها بدون مقصد است.

به گفته یک خبرنگار محقق ۱۹ هزار کودک پناهجو در بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا سال ۲۰۲۰ ناپدید شده‌اند. آماری نگران‌کننده که نیاز به توجه نهاد‌های حقوق بشری بین المللی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
اگه دنیا رو استثمار مثل دزدیدن مغزها نمیکردن این بساط براشون پیش نمیومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
حداقل بایدکانکس گرم براشون بذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
50% ترکیه مقصر مرگ اوناست و 50% یونان و نصف نصف باید پول خونشونو بدن
آخرین اخبار