تروئیکای اروپایی: معافیت‌های آمریکا برای تسریع روند مذاکرات بود

تروئیکای اروپایی با صدور بیانیه‌ای از بازگرداندن معافیت‌های هسته‌ای ایران توسط آمریکا حمایت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - هیئت‌های مذاکره‌کننده انگلیس، فرانسه و آلمان موسوم به تروئیکای اروپایی، امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که اقدام آمریکا در اعمال برخی معافیت ها در راستای تسریع و حمایت از مذاکرات وین برای احیای برجام صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تروئیکای اروپایی در بیانیه خود ادعا کردند: «با توجه به زمان بسیار کمی که برای احیای توافق هسته‌ای وجود دارد، ایران باید از این اقدام آمریکا به عنوان یک فرصت استفاده کند.»

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که روز شنبه وزارت امور خارجه آمریکا از تصمیم دولت بایدن برای از سرگیری معافیت‌های تحریمی در خصوص همکاری‌های هسته‌ای با ایران در راستای تسهیل مذاکرات وین خبر داد. این معافیت‌ها به کشور‌ها و شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد تا با ایران در پروژه‌های نیروگاه اتمی بوشهر، نیروگاه آب سنگین اراک و رآکتور تحقیقاتی تهران همکاری کنند.

با اعلام این خبر، علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی کشورمان در توییتی نوشت: حق قانونی ایران برای ادامه تحقیق و توسعه و حفظ توانمندی‌ها و دستاورد‌های صلح‌آمیز هسته‌ای در کنار تامین امنیت آن برابر شرارت‌های حمایت شده با هیچ توافقی قابل محدود شدن نیست»

از طرفی دیگر نیز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین، گفت که مذاکرات در محله حساسی قرار دارد و برخی تحولات مثبت در مذاکرات رخ داده، اما هنوز انتظار‌های ایران را برآورده نکرده است.

اتحادیه اروپا روز گذشته (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دور هشتم مذاکرات هسته‌ای ایران در وین پس از وقفه‌ای کوتاه از هفته آینده از سر گرفته خواهد شد و تیم‌های مذاکره‌کننده از پایتخت‌ها به وین خواهند آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر حجازی
۲۲:۴۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
واقعا کارشناس ارشد زیاد داریم آفرین به این هوشدان چشم نخوری عمو کلاس چنی
Iran (Islamic Republic of)
عباس فریدی
۲۲:۴۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
وجدانند الکی نظر ندید تو میدونی غنی سازی نوددرصد چیه یکم تحقیقات کنید یا ازکسی که سوادداره بپرس
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی محمدی راد
۲۲:۳۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
شما چرا الکی حرف میزنی بگذارید زودترتحریم رفع بشه نظر الکی نده آیندگان ازتو ناراحت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
خدمت نظری
۲۲:۳۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
یکم دخالت الکی نکنیدبگذاریدآقای عبداللهی کارشون انجام بده تحریمهاشکسته بشه زودترتحریم رفع بشه بختیاری فکرکنم چند تا دلارداری چرا الکی حرف میزنی خودت میدونی چه میگی میخوای تا بگم تورا ببرن بختیاری
Iran (Islamic Republic of)
سوسن درخشانی
۲۲:۳۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
کاشکی زودتر رفع بشه تحریم شکسته بشه مردم دارند زجرمیکشند آقای شریعتمداری آقای شمخانی چرا همیشه مخالف نظر مردم عمل میکنند پ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
آقای شمخانی بگذار که وزیر خارجه کاری انجام بده که مردم بتوانند راحت زندگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
این سه چقدر سهم می خواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
اقدامات بی ارزش خود را چنان بر طبل می کوبند که دنیا می فهمد و اگر ایران فردا غنی سازی ۶۰ درصد را متوقف کند تنها خواهند گفت کار مثبتی است اما کامل نیست پس نباید فریب این مکاران را خورد
Iran (Islamic Republic of)
م.ر
۱۶:۴۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
تیم مزاکر کننده نباید گول حرفای پوچه ۱+۵بخوره تمام کشورهای جهان فکر منافع ملت ومردم خودشون هستن ۸سال با حرف جیم کری آقا ظریف و روحانی خوشحال بودن این وسط پوست مردم ایران کنده شد
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۵:۴۷ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
در مذاکره زمانی وجود ندارد اگر هم باشد آن رفع همه تحریمها ست و ایران عزیز ما حتما باید شرط بگذارد که تا یکی دو هفته دیگر تحریمها بر داشته نشوند غنی سازی نود درصد و یا خروج از ان پی تی را در دستور کار خود قرار خواهد داد .
درضمن برای دفاع فرازمینی و فرا سیاره ای و ماورا جو و پدافند کیهانی و پدافند شهابی و پدافند ستاره های دنباله دار و یا پدافند سیارکی به هر نوع سلاح و تجهیزی هم ممکن است کشور ما نیاز داشته باشد پس غرب زیاده خواه نباشد ،
پس
#تیم ایرانی به هوش و باهوش و هوشیار و به گوش
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
در صورت کوتاه آمدن از حق هر درصدی از غنی سازی آیندگان ما را لعن و نفرین و به ما حتما بد و بیراه خواهند گفت ما در قبال مردمان و کشورمان و آیندگان پاسخگوییم ،مبادا تیم ایرانی و ما ایرانیها با باج دادن و برگشتن به خودمان و فرزندانمان خیانت کنیم و خنج در پهلو و پشت نسل‌های خود بزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
خنجر
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۲۲ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
منظور خنجر به خود و خودی زدن است.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۳۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
خخخخخخخخخخ
خودتون خرید ،ایرانی با هوش است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
این اقدام بی ارزش غربی ها یک فریبکاریی بیش نیست که غرب به منظور فرار از تعهدات خود و رفع همه تحریم ها پیش کشیده است نباید فریب شیطنت اینها خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
انگلیس فرانسه المان بدانندوظیفه دارند برای حمایت ازایران
متعاقبا از هشت سال غیر قانونی خروج امریکا از برجام معافیتهای از ایران در برنامه هسته ای ایران نیز سلب شده
باید پاسخ گو باشند
Iran (Islamic Republic of)
قنبر
۱۲:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
این پیشنهاد آمریکا یی ها معافیت نبود.دخالت در برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران است.تصمیم دارن بدون پایان دادن به تمام تحریم های ظالمانه اعم از حقوق بشری واقتصادی وبانکی برنامه هسته‌ای ایران را محدود کنند.ظاهرأ از داخل ایران پیام دریافت کردن دولت جدید قادر به راه اندازی سانیفیوژ جدید نیست.
می‌خواهند با این معافیت دروغین خیال رژیم صهیونسیتی وعربستان را راحت کنند
این پیشنهاد آمریکا یی ها نشان داد با نظر صهیونیست ها وارد برجام شدن
ما ملت ایران به صراحت اعلام می کنیم هیچ معافیتی برای برنامه هسته‌ای خود نیاز نداریم.مشکل ملت ایران برنامه هسته‌ای نیست هسته ای مشکل دشمنان ایران است نه می خواهیم در برنامه هسته‌ای معافیت داشته باشیم نه می خواهیم کمکمان کننداین بزرگترین فریب وخیانت نمایندگان آمریکا است بدلیل این یاوگویی نمایندگان آمریکا وتمسخر ملت ایران حتمأ در تظاهرات ۲۲بهمن با پاسخ کوبنده ما ملت ایران مواجه خواهند شد...ازهمین حالا شعار مرگ بر آمریکا...مرگ بر انگلیس....مرگ بر اسرائیل...مرگ بر منافق وطن فروش آماده فریاد در ۲۲بهمن است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
نفت داره میشه 100 دلار ، آمریکا برای نجاتش راهی جز وارد کردن نفت ایران به بازار نداره ، آمریکا اگر به برجام بر نگرده ورشکسته میشه و چین اقتصاد اول جهان میشه
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۵:۳۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
آفرین بیشتر هدف آمریکا کنترل چینه ،چینی که در صورت ابرقدرت شدن قرن‌ها بر جهان حکمرانی خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۱:۵۹ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
اینها معافیت ها را از جایی شروع می کنند که بتوانند ذخایر 60 درصد و بالای 4.5 درصد ایران را بتوانند کمتر کنند و بعد بنشینند و به ریش ما بخندند. احمق هستند و فکر می کنند ایرانیان نیز مثل کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس احمق تر از خودشان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۵۰ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
این غربی های نامرد فکرمیکنند مانند گذشته ها میتوانند یک ابنباتی به بچه دریک کوچه باریک وبن بست وتاریک بدهندوالنگووگوشواره اورابتوانند بدزدند .تیم ایرانی حواسش راجمع کند تا لعن ونفرینی که نصیب روحانی شدرابرای خودنخرند.غربی ها هیچ چیزندارند تابشود به قرارومدار انها اعتماد کرد.از انها فاصله بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
آفرین ،درود
آخرین اخبار