مقامات آمریکایی: آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین به ۷۰ درصد رسید

دو مقام آمریکا مدعی شدند روسیه حدود ۷۰ درصد از توان نظامی مورد نیاز برای حمله به اوکراین را در مرز‌های این کشور مستقر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان- دو مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود در گزارشی اعلام کردند: روسیه ۷۰ درصد از توان نظامی لازم برای حمله به اوکراین را در مرز‌ها مستقر کرده و هر روز در حال تجهیز گروه‌های تاکتیکی جدید در این مناطق است.

به گفته خبرگزاری رویترز، این مقامات آمریکا گفتند تعداد گروه‌های تاکتیکی مستقر در مرز‌ها از ۶۰ گروه به ۸۳ گروه تا روز جمعه افزایش داشته و قرار است ۱۴ گروه دیگر نیز به آن‌ها ملحق شوند.

آن‌ها در مورد احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین ادعا کرده اند با توجه به شرایط مرزی و سرما و یخبندان ممکن تا اواخر اسفند ماه جاری مسکو تصمیمی جدی برای حمله به کی یف بگیرد. این افزایش توانایی‌های نظامی در مرز‌ها و جدول زمان بندی نشان دهنده بسته شدن در‌های دیپلماسی برای حل اختلافات است.

به گفته این مقامات آمریکایی روسیه ممکن است گزینه‌های دیگری جز حمله تمام عیار مانند حملات محدود را انتخاب کند و کاخ سفید هنوز معتقد نیست که ولادیمیر پوتین تصمیم نهایی را درباره اوکراین گرفته باشد.

این مقامات آمریکایی  ولی مدعی شدند پوتین در حال ایجاد توانایی‌هایی در مرز‌ها برای اجرای همه سناریو‌های احتمالی است. این دو مقام آمریکا گفته اند: در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین، کی یف ظرف چند روز سقوط خواهد کرد و تلفات بزرگی از این تهاجم نظامی بر جای خواهد ماند.

علی رغم ادعا‌های آمریکا و متحدانش روسیه بار‌ها گفته هیچ برنامه ریزی برای حمله نظامی به اوکراین ندارد و غرب به جای دامن زدن به این اختلافات بهتر است خواسته‌های امنیتی مسکو را پاسخ دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
امریکا مدتی هست جنگی به پا نکرده عراق و افغانستان رو ول کرده حالا رفته برای غارت روسیه و اوکراین و فروش تسحیلات جنگی به اروپایی ها
آخرین اخبار