امیکرون ،علاقمند به ریه کودکان

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد از افزایش ۳۰ درصد مراجعه سرپایی کودکان مبتلا و یا مشکوک به کرونا به این مرکز خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -  علی جعفری گفت: بر اساس مطالعه انجام شده ویروس اُمیکرون هفتاد برابر بیشتر از سویه دلتا در راه‌های هوایی تکثیر می‌یابد و به همین منظور لازم است که والدین مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند.

به دلیل باریکتر بودن راه‌های هوایی کودکان و تکامل کمتر در صورت ابتلا به امیکرون، با سهولت بیشتری توسط مخاط تنگ و مسدود می‌شود و باعث خس خس سینه و خروسک می‌شود.

او گفت: البته به دلیل اینکه سیستم ایمنی ذاتی کودکان قوی‌تر از بالغین است، ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا در کودکان نادر است. علائم اومیکرون به بیماری آنفلوانزا شباهت دارد و میزان ابتلا به نوع شدید و یا حتی مرگ در کودکان در آنفلوانزا بیشتر از اومیکرون است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: میزان مراجعه بیماران به این مرکز از زمان شیوع اومیکرون ۳۰ درصد افزایش داشته است و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی مشهد و به تبع بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر از آمادگی لازم برای مقابله با این ویروس برخوردار است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار