سمیعی: عمده سهام استقلال و پرسپولیس باید به هلدینگ معتبر اقتصادی واگذار شود

معاون حقوقی تیم فوتبال استقلال گفت: نباید سهام تیم‌های استقلال و پرسپولیس به صورت تعاونی واگذار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - فرشید سمیعی، معاون حقوقی تیم فوتبال استقلال درباره خصوصی سازی این تیم گفت: پس از سال‌ها که خصوصی سازی تیم های استقلال و پرسپولیس به مشکل خورده بود، خوشبختانه در یک ماه اخیر قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی جلسات زیادی را با ما برگزار کرد و روند خصوصی سازی تیم های استقلال و پرسپولیس رو به جلو است.

سازمان خصوصی سازی در نظر دارد تا در ماه‌های آینده ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام تیم‌های استقلال و پرسپولیس را به صورت عرضه اولیه در فرابورس عرضه کند.

او درباره طرح های مبنی بر واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس به صورت تعاونی گفت: استقلال و پرسپولیس محل تست نظرات بعضی از دوستان نیست، مگر ما در کشوررمان چند شرکت تعاونی داشته ایم که می‌خواهیم این ۲ تیم  را به صورت تعاونی واگذار کنیم. ۷۵ سهام تیم منچستر یونایتد را خانواده گلیرز در اختیار دارد، همچنین تیم های منچستر سیتی، نیوکاسل و پاری سن ژرمن نیز عمده سهام در اختیار یک فرد یا خانواده است و ما نباید تیم های استقلال و پرسپولیس را به صورت تعاونی واگذار کنیم. باید عمده سهام این ۲ تیم به افرادی با توانایی مالی بالا یا هلدینگ‌های اقتصادی معتبر واگذار شود و مقداری از سهام را نیز به هواداران و پیشکسوتان واگذار کرد.

سهام بسیاری از تیم های بزرگ دنیای فوتبال به صورت عمده به یک فرد یا شرکت واگذار می شود تا آن ها در مسائل مدیریتی تصمیم گیرنده اصلی باشند، اما مقداری از سهام نیز در هواداران و پیشکسوتان تیم ها قرار دارد.

تیم ملوان در دهه پنجاه و شصت یکی از تیم‌های موفق لیگ بود، اما وقتی ارتش این تیم را واگذار کرد ملوان به دسته پایین‌تر سقوط کرد و سال‌ها در رده‌های پایین لیگ آزادگان قرار داشت و امسال با کمک تعدادی از پیشکسوتان و هوادارانشان در صدر جدول لیگ آزادگان قرار گرفته است و اگر این باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به صورت سریع واگذار شوند سرنوشتی مشابه ملوان خواهند داشت.

پس از اینکه ملوان توسط ارتش واگذار شد، چندین فرد این تیم را خریداری کرده اند و  در نهایت ملوان به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی به لیگ آزادگان سقوط کرد.

معاون حقوقی تیم استقلال درباره اینکه آیا AFC با تیم های که مالک دولتی دارند، مخالف است یا خیر عنوان کرد: َAFC ما را مجبور به خصوصی نکرده است، اما AFC  با مالکیت مشترک تیم ها مخالف است . ما برای این به سمت خصوصی سازی می‌رویم که استقلال نمی‌تواند از بودجه دولتی استفاده کند، اما باید قوانین دولتی را رعایت کند و با تیم‌های خصولتی نیز رقابت کند.

AFC  اعلام کرده است که هیچ تیمی نباید مالک  مشترک داشته باشد، اما این نهاد با تیم های که مالک آن ها دولت است مخالفتی ندارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
این دو تا تیم مگر ادعا نمی کنند چند 10 میلیون هوادار دارند باید سهامشان را همان هواداران بخرند و درست نیست از بیت المال میلیاردها هزینه شود .
آخرین اخبار