تولید بیش از ۳۳۸ هزارتن سیب زمینی در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی گذشته در سطح ۸ هزار و۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان ۳۳۸ هزار و ۵۰۰ تن سیب زمینی برداشت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - محمد فرید سپری گفت:در سال جاری حدود ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید شده است که سهم استان کردستان ۳۳۸ هزار تن بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان می گوید:سیب زمینی به عنوان محصول استراتژیک در راستای تامین امنیت غذایی جایگاه ویژه‌ای دارد که خوشبختانه استان کردستان جزو استان‌های برتر کشور در تولید این محصول است.

اوگفت: شهرستان‌های قروه ودهگلان که این دو شهرستان با بالاترین سطح زیر کشت، دو قطب تولید سیب زمینی در استان کردستان را به خود اختصاص داده اند.

سپری با بیان اینکه نیاز سیب زمینی خوراکی در استان ماهانه ۷ هزار تن می باشد،گفت: کل نیاز استان در سال حدود ۸۴ هزار تن است و تا کنون حدود ۱۰ هزارتن از این محصول به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در توزیع کالا‌های اساسی در استان وجود ندارد گفت: برای پیشگیری از بروز مشکل، داشتن اطلاعات از وضعیت تولید و پس از تولید ضروری است، زیرا با داشتن این اطلاعات توزیع در عمده فروشی‌ها قابل رصدتر می باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.