پرتاب موشک SLS-Orion ناسا به تعویق افتاد

پرتاب موشک جدید ماه ناسا به دلیل مشکلات فنی و شیوع امیکرون به تعویق افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان - آژانس فضایی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که پرتاب موشک جدید ماه ناسا (SLS-Orion) به سکوی پرتاب آن در فلوریدا برای آزمایش‌های نهایی قبل از اولین پرواز، حداقل یک ماه، به تعویق افتاده است.

به گزارش indianexpress، ناسا از اعلام تاریخ پرتاب اصلاح شده خودداری کرد، اما باید اشاره کرد که این تاخیر مانع پرواز قبل از آوریل این موشک خواهد شد. در یک جلسه توجیهی برای خبرنگاران، مدیران ناسا گفتند که هیچ مشکل خاص و عمده‌ای در ارتباط با این موشک وجود ندارد.

تام ویت مایر، معاون مدیر ناسا، گفت: "ما باید به طور کامل ایرادات را به پایان برسانیم و سپس آماده پرتاب خواهیم شد." مقامات ناسا می‌گویند که اختلالات نیروی کار و مشکلات مربوط به افزایش اخیر سویه جدید کووید-۱۹ نیز از عوامل کاهش سرعت پرتاب این موشک بوده است. سرنوشت موشک مخصوص به ماه ناسا (SLS) و کپسول خدمه اوریون که برای برنامه آرتمیس با هدف بازگرداندن انسان‌ها به ماه و در نهایت ایجاد یک سفر طولانی مدت در سطح ماه بود، در خطر است. گفته شده ممکن است این ماموریت مقدمه‌ای برای فرستادن فضانوردان به مریخ  باشد.

موشک SLS-Orion ناسا

ماموریت آپولو ناسا

برنامه آپولو آمریکا شش فضانورد را بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۲ به سطح ماه فرستاد، تنها پرواز‌های فضایی سرنشین داری که به این موفقیت دست یافته‌ ند. در ماه نوامبر، ناسا اعلام کرد که قصد دارد اولین فرود خدمه آرتمیس را که به نام خواهران دوقلوی آپولو که در اساطیر یونانی نامگذاری شده است، در اوایل سال ۲۰۲۵ انجام دهد.

بر اساس بازه زمانی به روز شده که در روز چهارشنبه مشخص شد، SLS-Orion در ماه مارس (احتمالاً در اواسط ماه) از ساختمان مونتاژ خود به سکوی پرتاب ۳۹-B در مرکز فضایی کندی ناسا در کیپ، روی یک حمل‌کننده غول‌پیکر فرستاده می‌شود. پس از رسیدن به آنجا، حدود دو هفته طول می‌کشد تا تکنسین‌ها وسیله نقلیه پرتاب را برای "تمرین لباس مرطوب" آماده کنند که شامل بارگیری کامل مخازن سوخت موشک با پیشرانه و انجام یک شمارش معکوس شبیه سازی شده است.

پس از آن، ناسا پشته SLS-Orion را برای آخرین دور بررسی‌ها قبل از تعیین رسمی تاریخ پرتاب هدف جدید به ساختمان مونتاژ بر می‌گرداند. در بیانیه‌ای روز چهارشنبه، ناسا اعلام کرد که در حال بررسی پنجره‌های پرتاب در ماه‌های آوریل و می‌ است، اما به گفته مقامات آژانس فضایی، جدول زمانی ممکن است بسته به نتیجه تمرین لباس طولانی‌تر شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار