هشدار آمریکا به چین در صورت دور زدن تحریم‌های احتمالی علیه مسکو

مقامات آمریکا به شرکت‌های چینی هشدار دادند در صورت دور زدن تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو باید عواقب هر گونه اقدامی را بپذیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان- آمریکا به چین درباره هر گونه نقض تحریم های احتمالی روسیه هشدار داد. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: اگر شواهدی به دست ما برسد که نشان دهد شرکت‌های چینی علی رغم تحریم‌های آمریکا در حال مراوده و فعالیت‌های تجاری با مسکو هستند، عواقب این اقدام برعهده مقامات پکن خواهد بود.

به گفته خبرگزاری رویترز، این واکنش آمریکا در حالی خبری شد که وزارت خارجه چین روز گذشته اعلام کرد مواضع چین و روسیه در نشست اخیر مقامات دو کشور در قبال اوکراین یکسان و هماهنگ است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه که در نشستی خبری سخنرانی می‌کرد، افزود: ما مجموعه‌ای از ابزار‌های متنوع را در اختیار داریم که می‌توانیم در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی شرکت‌های چینی آن‌ها را با قدرت اعمال کنیم.

پرایس ادامه داد: روسیه باید بداند تقویت روابط با چین عواقب اقدامات این کشور علیه اوکراین را جبران نخواهد کرد. اگر مسکو تصور می‌کند که می‌تواند با تقویت روابط با پکن بخشی از تحریم‌های واشنگتن را دور بزند سخت در اشتباه است. این اقدام می تواند باعث ضربه‌های جدی‌تر به اقتصاد روسیه شود.

پرایس همچنین خبر داد: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و وانگ یی، همتای چینی وی در روز‌های اخیر در مورد پیامد‌های اقدام روسیه علیه اوکراین با یکدیگر گفتگو کرده اند.

گفتنی است مقامات آمریکایی بارها به روسیه هشدار داده اند در صورتی که مسکو اقدام به حمله نظامی به اوکراین کند با تحریم های بی سابقه ای از سوی غرب مواجه خواهد شد. با این حال، مقامات روس با گسترش روابط خود با پکن می کوشند تحریم های احتمالی واشنگتن را بی اثر کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۰۴ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
معنی استکبار یعنی همین رفتار امریکا .برای منافع خودش روسیه راتحریم میکند .اگرازاوپرسیده شود .چرا؟ میگوید .ما اینیم .اگرروسیه بخواهدمشکلش رابنحوی حل کند امریکا دیگران راتهدید میکند که نباید به روسیه کمک شود .این مسئله با ایران چین روسیه ونزوئلاوکوبا و... وجوددارد.راه حل چیست /یاباید مثل عربستان ومصرواردن و....نقش گاوشیرده رابازی کنیم .یاباید این کشورهایی که امریکا باانها میجنگد متحدشویم ومشکلات همدیگرراحل کنیم تا به امید خدا افول استکبارراشاهدباشیم .صبح نزدیک است .انشاا...
آخرین اخبار