بازگشت محدودیت‌های کرونایی به سقز

فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت:این شهرستان بسیار زود وارد پیک ششم کرونا شده و باتوجه به قرارگیری در وضعیت قرمز کرونا محدودیت های کرونایی در سقز اعمال می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - کامیل کریمیان امروز در جلسه ستاد کرونا شهرستان سقز با بیان اینکه، متاسفانه شهرستان سقز بسیار زود وارد پیک ششم کرونا شد، گفت: بخشی از دلیل این ورود زودهنگام، عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عادی‌انگاری و کامل نکردن واکسیناسیون کرونا و بی‌توجهی به بحث ایمن‌سازی بوده است.

فرماندار سقز با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار، واکسیناسیون دز سوم در شهرستان سقز ایده‌آل نیست از مرکز بهداشت و شبکه بهداشت و درمان خواست تا در صورت نیاز برای راه‌اندازی مرکز تجمیعی دیگر، آمادگی لازم را داشته باشند و در این راه ادارات شهرستان این دستگاه را یاری دهند.

او گفت: پوشش کامل واکسیناسیون، افزایش پوشش دز سوم و شناسایی و رصد بیماران در معرض خطر باید به جد توسط مجموعه بهداشت و درمان انجام رصد و انجام شود و این مهم جزو اولویت‌های ستاد کرونا است تا شاهد کمترین مرگ و میر شهروندان عزیز در این پیک ششم باشیم.

کریمیان با بیان اینکه مصوبات جدید ستاد ملی و استانی کرونا از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد گفت: ستاد کرونا موظف است بیش از گذشته، مسائل را به جد رصد کند.

در این نشست اعلام شد؛ فعالیت آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان به مدت یک هفته به صورت غیرحضوری و مجازی خواهد بود، ادامه فعالیت غذاخوری‌ها، بیرون بر باشد، مکان‌های ورزشی تعطیل خواهند بود،.

مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاچی برگزار شود، ادامه فعالیت نمایشگاه کتاب صرفا با رعایت پروتکل‌ها و پذیرش مراجعه کننده با ماسک خواهد بود، نماز‌های جمعه شهرستان به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود.

تمام کارمندان موظف هستند تا سه دز واکسن را تزریق کنند، کنسرت‌های موسیقی به مدت یک هفته کنسل شدند، تمام پاساژ‌ها و مراکز خرید سرپوشیده با رعایت پروتکل‌ها فعالیت خود را ادامه دهند و مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن در شهرستان به صورت رژه خودروی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.