ایستگاه فضایی ناسا در سال ۲۰۳۱ از مدار خارج می‌شود

ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) در سال ۲۰۳۱ با سرعت زیاد به زمین سقوط خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - انتظار می‌رود که دانشمندان ناسا در ژانویه ۲۰۳۱ ایستگاه فضایی بین المللی را از مدار خارج کرده و قسمتی از آن را در فضا بسوزانند. 

به گزارش سایتdigitaltrends، ناسا به تازگی اعلام کرده که قصد دارد ایستگاه‌ بین المللی خود را در سال ۲۰۳۱ از مدار زمین خارج کرده و بخشی از آن را در اقیانوس آرام فرود بیاورد.

ایستگاه فضایی بین المللی فضانوردان را قادر می‌سازد تا در حین انجام آزمایش‌های علمی در شرایط ریزگرانش، اقامت طولانی مدت در فضا را تجربه کنند. پیش بینی می‌شود، در سال‌های باقی‌مانده از فعالیت ایستگاه بین المللی؛ پرواز‌های خصوصی به فضا  برای جمع آوری سرمایه افزایش پیدا کند.

ایستگاه فضایی ناسا

دسامبر گذشته، آژانس فضایی روسکوسموس روسیه یک اقامت ۱۲ روزه در ISS را برای دو گردشگر فضایی ژاپنی ترتیب داد. علاوه بر این ناسا قصد دارد تا چند ماه دیگر اولین ماموریت گردشگری فضایی خود را با سه فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی راه اندازی کند. طبق گزارش ها، هرکدام از این شرکت کنندگان حدود ۵۵ میلیون دلار برای این تجربه پرداخت کرده اند.

رابین گیتنز، مدیر ایستگاه فضایی بین‌المللی در ناسا، گفت: "سال‌های پایانی ایستگاه برای تأیید اکتشاف و فناوری‌های تحقیقاتی انسانی برای حمایت از اکتشافات اعماق فضا، ادامه بازگشت مزایای پزشکی و زیست‌ محیطی به بشریت و ایجاد زمینه‌ای برای آینده تجاری استفاده خواهد شد."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار