واکسیناسیون ۸ هزار و ۵۰۰ قلاده سگ خانگی در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در زنجان واکسینه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - حاج کاظمی می گوید: هاری یک نوع بیماری ویروسی با میزان کشندگی بالا است که مخصوص گوشت‌خواران اهلی و وحشی بوده و انسان ها و حیوانات  پستاندار به طور تصادفی و غالباً از طریق گزش به آن مبتلا می‌شوند.

او در رابطه با واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در استان زنجان، گفت: به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور، سگ‌های صاحب‌دار با همکاری بخش غیردولتی مورد واکسیناسیون و قلاده‌گذاری قرار می‌گیرند.

این مسئول با تأکید بر اینکه حیوان مبتلا به هاری باید در شرایط بهداشتی معدوم‌سازی شود، گفت:از گله‌داران، دامداران و افرادی که سگ و سایر حیوانات همدم را نگهداری می‌کنند درخواست می‌کنیم که همکاری لازم را با اکیپ‌های واکسیناسیون بخش دولتی و غیردولتی انجام دهند.

حاج‌کاظمی می گوید: اولین کسانی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری‌ هستند، صاحبان این حیوانات هستند؛ بنابراین علاوه بر واکسیناسیون سالانه باید نسبت به ویزیت و چکاپ دوره‌ای حیوانات خود توسط دامپزشکان اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.