«فرحان المالکی»، اندیشمند دیگر عربستانی در انتظار حکم اعدام دادگاه آل‌سعود

دادگاهی در عربستان با اتهامات مبهم یک متفکر اهل تسنن که از سال ۲۰۱۷ در زندان‌های حکومت آل‌سعود محبوس است را به اعدام محکوم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «حسن فرحان المالکی» متفکر اهل تسنن که از سال ۲۰۱۷ در زندان‌های حکومت آل‌سعود محبوس است، در آستانه اعدام قرار دارد.

دادستانی عربستان این متفکر و پژوهشکر تاریخی را به دلیل تآلیفاتش به پای میز محاکمه کشانده و دادگاه با اتهامات مبهم حکم اعدام برایش صادر کرده است.


بیشتر بخوانید:


۴۰۰ تن از علمای دینی به دلیل مخالفت با خاندان سعودی زندانی هستند. این درحالی است که بیش از ۴۰ نوجوان نیز به دلیل شرکت در راهپیمایی‌ها علیه آل سعود زندانی هستند.

عربستان بازداشت‌ها با انگیزه‌های سیاسی، پیگرد و محکومیت نویسندگان مسالمت‌آمیز و فعالان حقوق بشر را در تمامی این کشور به ویژه در مناطق شیعه نشین تشدید کرده است که باعث ایجاد اعتراضات جدیدی در خارج و داخل کشور علیه رژیم آل سعود شده است.

محاکمه شدن «حسن فرحان المالکی» نمونه‌ای کوچک از این مسأله است که دگراندیشان دینی و حتی اقلیت‌ها با چه محدودیت‌هایی در عربستان مواجه هستند. اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه اهل عربستان در سال ۲۰۱۶ از بارزترین نمونه‌های عدم تحمل دگراندیشان دینی، به خصوص شیعیان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
باید جلوی این اعدام بخاطر عقیده را ...گرفت .... بن سلمان این شخص را در مقابل گروهی که مردم مسلمان خوزستان را کشتند .. انها وهابیت را بر ال محمد رجحان میدهند ... و هر کس این مطلب را بک.ید همچون داعشی های وهابی باید بجانش افتاد .. نگذارید داستان شیخ نمر بیگناه تکرار شود
Canada
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
بعد میخواهند با کانالهای سعودی ..لندنی برای وطن ما
حتما اینجور ازادی را بیاورند
واقعا که
مزدوران و جیره خواران کانالهای سعودی و لندنی
چرا در این مورد برنامه نمیسازند
آخرین اخبار