رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان:

طرح شهید سلیمانی به مدار خدمت رسانی در جنوب غرب خوزستان بازگردد

سلمان زاده بهترین راه کنترل شرایط فعلی کرونا در جنوب غرب خوزستان را بازگشت طرح شهید سلیمانی اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان _ شکراله سلمان زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نشست ستاد کرونا شهرستان آبادان گفت: با توجه به شیوع امیکرون و بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در جنوب غرب خوزستان بهترین راه کنترل کرونا بازگشت دوباره طرح شهید سلیمانی با قدرت بیشتر به عرصه نظارت و پایش است.

او با مهم دانستن سرنوشت تحصیلی دانش آموزان اولویت اول را سلامتی این افراد اعلام کرد و گفت: اگر در کلاسی تنها یک بیمار کرونایی وجود داشته باشد ، کلاس مورد نظر باید دو هفته تعطیل و قزنطینه شود.

به گفته سلمان زاده منظور از تعطیلی کلاس تعطیلی درس نیست و دانش آموزان می توانند به شیوه مجازی به یادگیری خود ادامه دهند اما نظر کارشناسان بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی آبادان بر غیرحضوری بودن کلاس هاست، البته دستورالعمل نهایی در نشست هفته ی آینده ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد شد.

او با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک در جلوگیری از ابتلا به بیکماری کرونا گفت: باورهای غلطی در خصوص سویه امیکرون برای مردم ایجاد شده است ولی با توجه به اینکه افراد زیادی با این سویه درگیر خواهند شد در صورت رعایت نکردن ضوابط، مرگ و میر احتمالی نیز بالاتر از قبل خواهد شد.

حبیب الله رمضانی ، مدیر آموزش وپرورش آبادان هم با اعلام موافق خود با غیر حضوری بودن کلاس ها از تناقض نظرهای ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش وپرورش مبنی حضوری وغیر حضوری بودن کلاس ها در شرایط همه گیری کرونا در منطقه گلایه کرد.

او با اشاره به پافشاری های وزارت آموزش و پرورش بر حضوری بودن کلاس های آموزشی بیان کرد: در سالی که گذشت در برخی نقاط آزمون هایی در شرایط غیرعادی و بدون توجه به شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد که به ابتلا و فوت تعدادی از فرهنگیان در اثر بیماری کرونا منجر شد.

رمضانی گفت: با توجه به شیوع سریع سویه امیکرون، ستاد کرونای استان خوزستان با توجه به رنگ‌بندی جدید، نسبت به حضوری یا غیرحضوری شدن کلاس‌ها تصمیمات جدید را اعلام می‌کند.

در ادامه نادر عمیدزاده، فرماندار ویژه خرمشهر نیز با بیان تغییر رنگ کرونایی خرمشهر از آبی به زذد به دلیل رعایت نشدن موارد بهداشتی از سوی برخی از شهروندان گفت:براساس تصمیم ستاد ملی کرونا محدودیت‌هایی را اعمال و نظارت ها را بر صنوف ،ادارات،دستگاه های اجرایی و شرکت های مختلف افزایش می دهیم.

فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به پیش رو بودن سال جدید و حضور بیشتر مردم در بازارها از شهروندان خواست خریدهای خود را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام بدهند و نسبت به تزریق واکسن شتاب کنند.

بیژن بداغی ،رئیس اداره صنعت معدن وتجارت گفت: اگر خودرو و تجهیزات در اختیار این اداره قرار گیرد دوباره نظارت ها را به صورت جدی در بازار به همراه شبکه بهداشت آغاز خواهیم کرد.

به گفته بداغی طرح شهید سلیمانی نیازمند  خودرو ونیرو های بسیاری است که به صورت مداوم در شهر نظارت  خود را داشته باشند.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.