تقلیل آرمان انقلاب و امام(ره) به شایعه‌ای بی اساس

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، جریان ضدانقلاب شایعه‌سازی علیه امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و یاران او را آغاز کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان ـ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، جریان ضدانقلاب، از وابستگان به رژیم پهلوی و گروه‌های چپ و مارکسیست گرفته تا سازمان موسوم به مجاهدین خلق (منافقین)، شایعه‌سازی علیه امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و یاران او را آغاز کردند. یکی از این شایعات پرتکرار، ادای مطرح شدن وعده «آب و برق مجانی» از سوی امام به مردم ایران بوده است. این شایعه‌سازان، ابتدا عنوان می‌کردند امام این وعده را در نوفل لوشاتو و در مصاحبه با خبرنگاران داده است! اما بعداً عنوان کردند ایشان در روز ۱۲ بهمن ۱۳۵۷. ش و سخنرانی معروف‌شان در بهشت زهرا (س)، چنین وعده‌ای را ذکر کرده‌اند. برخی از این شایعه‌سازان هم ادعا کرده بودند که امام در روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی و در دیدار‌هایی که در مدرسه علوی با مردم داشته‌اند، چنین وعده‌ای را مطرح کرده‌اند!


بیشتربخوانید


براساس مستندات تاریخی و برخلاف شایعات، امام خمینی نه در نوفل لوشاتو و نه در سخنرانی خود در بهشت زهرا (س) و نه در روز‌های بعد از بازگشت به ایران و اقامت در مدرسه رفاه و علوی هیچ سخنی پیرامون رایگان شدن آب و برق بیان نکرده‌اند. بر اساس اسناد و برای نخستین بار، عباس امیر انتظام سخنگوی دولت موقت انقلاب اسلامی، در اسفند ماه سال ۱۳۵۷. ش، از تصویب لایحه‌ای به منظور رایگان کردن آب و برق برای اقشار کم درآمد، توسط دولت مهندس بازرگان خبر داده است و البته سخنان او در این زمینه، در روزنامه‌های آن دوره بازتاب یافت. 

پس از اعلام تصمیم دولت موقت، برای مجانی کردن آب و برق برای اقشار کم درآمد، امام خمینی (ره) در اسفند ۱۳۵۷. ش و دوره‌ای که در قم ساکن شده بودند، در دیدار جمعی از اهالی قم و سایر شهرستان‌ها چنین گفتند: «ما بسیار کار‌ها در پیش داریم که باید من بعضی از آن‌ها را برای شما عرض کنم. من در‏‎ ‎‏این آخر که از تهران می‌خواستم بیرون بیایم، دستور دادم که تمام املاک و دارایی سلسله‏‎ منحوس پهلوی و تمام دارایی آن اشخاصی که وابسته به او بودند و این ملت را چاپیدند، مصادره بشود. برای طبقه ضعیف، مسکن ساخته بشود... ما علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را می‌خواهیم مرفه بشود، زندگی معنوی شما را‏‎ ‎‏هم می‌خواهیم مرفه باشد. شما به معنویات احتیاج دارید. معنویات ما را بردند اینها. ‎‏دلخوش نباشید که فقط مسکن می‌سازیم، آب و برق را مجانی می‌کنیم برای طبقه‏‎ ‎‏مستمند، اتوبوس را مجانی می‌کنیم برای طبقه مستمند، دلخوش به این مقدار نباشید. ‎‏معنویات شما را، روحیات شما را عظمت می‌دهیم، شما را به مقام انسانیت می‌رسانیم. ‎‏این‌ها شما را منحط کردند، اینقدر دنیا را پیش شما جلوه دادند که خیال کردید همه چیز‏‎ ‎‏این است. ما هم دنیا را آباد می‌کنیم و هم آخرت را...». 

روزنامه کیهان

صحبتی که از جانب سخنگوی دولت وقت مطرح شده بود نه امام خمینی(ره)

حال با توجه به این نکته که وعده آب و برق مجانی، از طرف دولت مهندس بازرگان داده شده، باید درباره این موضوع به دو نکته مهم توجه کرد. اول: اینکه این وعده دولت موقت برای «اقشار کم درآمد» بوده، نه همه مردم ایران و دوم: امام رسماً در واکنش به وعده آب و برق مجانی برای اقشار کم درآمد از سوی دولت، چنین وعده‌ای را به عنوان یکی از اهداف کلان انقلاب نفی کرده و آن را به مثابه تقلیل آرمان‌های انقلاب دانسته و اهداف بالاتری همچون ارتقای معنویات و ارتقای مقام انسایت را به عنوان آرمان عالی انقلاب اسلامی مطرح کرده‌اند. درضمن درباره آن فایل صوتی که از سخنان امام در فضای مجازی، با موضوع «آب و برق مجانی برای اقشار کم درآمد» دست به دست می‌شود نیز باید گفت: این صوت، همان واکنش تقطیع شده امام خمینی به وعده دولت موقت است که توسط گروه‌های ضد انقلاب، به عنوان سخنان بدون مقدمه رهبر انقلاب پخش شده است!

منبع: روزنامه جوان 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۰:۴۲ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
وَمَنْ يَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ . غیر ممکنها فقط به دست امت واحده رسول الله ص امت حزب الله ممکن شده و خواهد شد و حزب الله پیروز نهایست در سر تا سر جهان چه دشمنان اسلام مسلمین خوششان بیاید چه بدشان بیاید چه دلشان بخواهد چه دلشان نخواهد پرچم امت یکپارچه حزب الله همیشه بالا بوده و هست و خواهد بود و در سر تا سر جهان برافراشت خواهد شد با ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم عج .
روح بلند مرتبه و ملکوتی و مطهر امام خمینی ره شاد و قرین رحمت الهی خداوند جل جلاله باد و ننگ مرگ جهنم اسفل سافلین بر منافقین کوردلها و کفار و سلطنت طلبها و مافیای قدرت و ثروتشان در داخل ایران اسلامی عزیزمان و در خارج از ایران اسلامی باد که این بی وجدان بی غیرت هرزهای بی بندبار فاسد فاسق متجاهر هنجار شکنان خبیثان شیطان صفتان ملعونین با هزاران روش خون ملت مومنین ایران اسلامی را کرده اند توی شیشه و فقط کارشان اذیت آزار خرابکاری خلافکاری ترویج دادن فرهنگ غربگرایانه فاسدین و براندازی نظام مقدس در ایران اسلامی چیز دیگری نیست و هدفشان خار ذلیل کردن ملت و به بردگی کشیدن ملت ایران اسلامی و وطن فروشی و خیانت و جنایت و غارتگری و فروپاشی خانواده های مومنین و شکنجه گریست انشاءالله و به حول قوه الهی خداوند جل جلاله دیگر بیش از این فرصت بهشان ندهد و نابودشان کند به حق حقانیت خون و جان پاک مطهر و بلندمرتبه و ملکوتی جمیع شهداء والصدیقین . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه پیشگیرانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
ملت مسلمان و آزاده ی ایران برای آب و برق مجانی انقلاب نکردند و امام خمینی رحمت الله علیه هیچوقت چنین صحبتی را نفرمودند.
مردم از فساد و تبعیض و دزدی و وابستگی پهلوی ها به ستوه امده بودند.
آخرین اخبار