بازرس کل ویژه استان خوزستان:

مدیران شهرداری جهت رفع مشکلات اهواز برنامه مناسب و کارآمد داشته باشند

آقاجری از مدیران شهرداری خواسته با برنامه مناسب و کارآمد نسبت به رفع مشکلات اهواز اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمد آقاجری در جلسه‌ای با شهردار کلانشهر اهواز، گفت: مردم از مدیران انتظار دارند به جای گفتار با عمل‌گرایی و انجام «خدمت صادقانه» مشکلات موجود را حل کنند.

به گفته او نباید نگران حرف و حدیث‌های بومی و غیر بومی مطرح شده در فضای مجازی بود، زیرا مهم شهروندان هستند که اگر خدمت مطلوب ببیند قدر شناس هستند.

آقاجری می‌گوید: ما به عنوان دستگاه نظارت در استان هم بر اجرای قوانین و مقررات در دستگاه‌های اجرایی نظارت داریم هم بر حسن جریان امور، لذا انتظار می‌رود ضمن سرعت و دقت در کار‌ها سلامت و صلابت در کار نیز مورد مطالبه جدی مدیران اجرایی باشد.

بازرس کل ویژه استان خوزستان جراحی‌های بزرگ را دارای تبعاتی دانست و از مدیران شهرداری اهواز خواست با برنامه مناسب و کارآمد برای رفع مشکلات همت نمایند.

رضا امینی نیز در این جلسه به تفاوت‌های آشکار میان اهواز و کلانشهر‌های دیگر گفت: از جمله این تفاوت‌ها رعایت نشدن تناسب ۶۰ درصد بودجه عمرانی به ۴۰ درصد جاری است که در اغلب کلانشهر‌های کشور مدیران کارآمد در تلاش هستند که این نسبت را به سمت افزایش سهم عمرانی پیش ببرند.

شهردار اهواز اضافه کرد: مدیری خود را موفق می‌داند، که سهم بیشتری از بودجه را در عمران هزینه کند، ولی در کلانشهر اهواز بیش از ۹۰ درصد بودجه صرف هزینه‌های مصرفی و حقوق و مزایا می‌شود.

او این مسئله را دلیل فاصله معنادار در حوزه‌های مختلف عمرانی، زیرساختی، فضای سبز و فرهنگی و ... در اهواز با سایر کلانشهر‌ها دانست.

امینی یادآور شد که اولین تغییر را از بودجه ریزی آغاز می‌کنیم و به سایر حوزه‌ها تسری خواهیم داد.

همچنین دژمان معاون نظارت و بازرسی، بازرسی کل ویژه خوزستان مهمترین مشکل کلانشهر اهواز را در حوزه بودجه ریزی، وصول درآمد‌ها  دانست و گفت: میزان درآمد‌های رسوب شده در شهرداری اهواز سالانه معادل کل وصولی آن است.

او سیستم سنتی درآمد و هزینه در شهرداری اهواز را باعث نوعی بی‌انضباطی مالی در این شهرداری و هرز رفتن حداقل درآمد‌های وصولی عنوان کرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.