رئیس دادگستری نظرآباد خبر داد

بازداشت سه نفر از مدیران سابق شهرداری نظرآباد به دلیل ترک فعل/ صدور کیفرخواست برای «پرونده قبرخواری»

رئیس دادگستری نظرآباد با اشاره به بازداشت سه نفر از مدیران سابق شهرداری به دلیل ترک فعل گفت: کیفرخواست «پرونده قبرخواری» صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - روح الله احمدی گفت: در رسیدگی به پرونده موسوم به قبرخواری در شهرستان نظرآباد، این پرونده با عنوان اتهام های اختلاس، جعل و استفاده از سند مجعول، کلاهبرداری، انتقال مال متعلق به غیر و تضییع بیت المال آغاز شده و پس از انجام و تکمیل تحقیقات مقدماتی در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب نظرآباد، با صدور کیفرخواست جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد ارسال شده است.

رئیس دادگستری شهرستان نظرآباد  می گوید در این پرونده علاوه بر دو متهم اصلی که از مسئولین وقت مزار شهرداری نظرآباد بودند برای سه معاون و مسئول وقت خدمات شهری شهرداری نظرآباد نیز که با اهمال، تفریط و ترک فعل به همراه سوءنیت و ذینفع بودن در تصاحب وجوه حاصل از فروش قبور بستر فساد و تضییع حقوق بیت المال را فراهم کرده بودند پرونده قضائی تشکیل شده است.

در این پرونده ۳۵۷ شاکی خصوصی علاوه بر شهرداری نظرآباد وجود دارد و با تشریح فرایند پیچیده تحقیقات فنی، اطلاعاتی و استعلامات بانکی در این پرونده اقدامات متهمان علاوه بر اختلاس، جعل و استفاده از سند مجعول، کلاهبرداری و تضییع حقوق بیت المال واجد عناوین مجرمانه دیگری نیز می‌باشد.

کم کردن عرض قبور واگذارشده، پیش فروش بدون مجوز قبور توسط معاون خدمات شهری و مسئولان خدمات شهری، پیش فروش بیش از ظرفیت قبور در آرامگاه، دوطبقه نمودن قبور بدون مجوز قانونی و فروش غیرقانونی طبقه اضافه شده و فروش عمده قبور به برخی از پرسنل شهرداری از دیگر اقدامات مجرمانه متهمان است.

در این پرونده حدود ۲/۵ میلیارد ریال اختلاس و ۱۵ میلیارد ریال تضییع بیت المال انجام شده که برای ۵ نفر از کارکنان شهرداری نظرآباد کیفرخواست صادر و جهت رسیدگی و صدور حکم به یکی از شعب دادگاه کیفری دو شهرستان نظرآباد ارجاع شد.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
خدا لعنتتون کنه که یک عمر زحمت کارمندتون رو که مرده مردم و شست رو زیر پا گذاشتید اونم به خاطر ۲۵۰ ملیون بین ۵ نفر خدایی ارزش داشت