فایننشال تایمز:

آمریکا آماده تحریم مقامات ارشد روس و نزدیکان پوتین است

آمریکا و متحدین این کشور از تحریم مقامات ارشد روس،خانواده‌های آنان و نزدیکان پوتین در صورت حمله روسیه به اوکراین‏ خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - بر اساس گزارشی که روزنامه فایننشال تایمز امروز دوشنبه منتشر کرد، دولت آمریکا تحریم‌هایی را علیه مقامات ارشد روس و خانواده های آنان و همچنین نزدیکان و اعضای خانواده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آماده کرده است که در صورت حمله روسیه به اوکراین اعمال خواهد شد.

این روزنامه به نقل از مقامات بلندپایه شاغل در دولت بایدن گفت که واشنگتن با هماهنگی سایر متحدان غربی در صورت تهاجم، تحریم‌ها را اعمال خواهد کرد.

این مقامات ادعا کردند: «افرادی که ما شناسایی کرده‌ایم در حلقه‌های داخلی کرملین یا نزدیک به آن هستند و در تصمیم‌گیری دولت نقش دارند یا حداقل در رفتار بی‌ثبات‌کننده کرملین شریک هستند».

واشنگتن برنامه‌های خود را برای تحریم روسیه اعلام نمی کند

ویکتوریا نولاند، معاون سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن برنامه‌های خود را برای تحریم روسیه اعلام نخواهد کرد.

نولاند در یک کنفرانس خبری گفت: «بازدارندگی زمانی بیشترین تاثیر را دارد که در مورد کاری که انجام می‌دهیم ابهام وجود داشته باشد. اگر حالا آن‌ها را آشکار کنیم، روسیه آن‌ها را خنثی خواهد کرد».

سفر وزیر خارجه انگلیس به روسیه

در همین حال «اندره کیلین» سفیر روسیه در انگلیس از سفر «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس به مسکو در هفته آینده خبر داد. وی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد روابط مسکو و لندن بر اساس تهدید قابل بهبود نیست. در صورت اعمال تحریم‌های لندن علیه روسیه، اقدامات متقابلی را انجام خواهیم داد.

دیروز  وزیر امور خارجه انگلیس، با ادعای احتمال حمله روسیه به اوکراین، از دور جدید تحریم‌های اقتصادی انگلیس علیه روسیه خبر داد. همچنین بنابر اعلام نخست وزیر انگلیس، لندن درصدد دوبرابر کردن تعداد سربازان انگلیسی در منطقه و تامین تسلیحات استونی برای دفاع از خود است.

گفتگوی تلفنی لاوروف و بلینکن

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود در زمان تشدید تنش‌ها بین کشورهایشان بر سر اوکراین فردا سه شنبه گفتگوی تلفنی خواهد داشت. او گفت: «دیدار رو در رو برنامه ریزی نشده است».

غرب، روسیه را به تجمع نیرو‌های خود در نزدیکی مرز اوکراین و آماده شدن برای تهاجم متهم می‌کند. مسکو این اتهامات را رد کرده و به فعالیت نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه اشاره کرده است که آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند. وزیر خارجه انگلیس نیز با اتهام زنی به روسیه ادعا کرد که هیچ گزینه‌ای را برای مقابله با حمله احتمالی روسیه به اوکراین رد نمی‌کند.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در اظهاراتی با رد این ادعا‌ها اعلام کرد که روسیه خواهان جنگ در اوکراین نیست و غربی‌ها هستند که ایده جنگ بین روسیه و اوکراین را برای رسیدن به اهداف خود مطرح کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار