تعیین سهم دستگاه‌های اجرایی برای تأمین قیر رایگان در کمیسیون تلفیق مجلس

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس سهم دستگاه‌های اجرایی را برای استفاده از قیر رایگان در پروژه‌ها تعیین کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ مجلس گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون، وزارت نفت مکلف شد برای تأمین قیر رایگان پروژه‌ها با اولویت مناطق محروم، معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان نفت خام مازاد بر سقف تعیین شده در لایحه بودجه را ماهانه در اختیار پالایشگاه‌ها قرار دهد.

اعضای کمیسیون تلفیق، سهم بنیاد مسکن برای آسفالت معابر و بهسازی روستا‌ها ۲۰ درصد و سهم وزارت راه و شهرسازی برای آسفالت راه‌های فرعی و روستایی، روکش آسفالت شبکه راه‌ها، معابر محلات هدف بازآفرینی شهری و طرح‌های مسکن مهر و مسکن ملی و جاده‌های عشایری ۴۸ درصد است.

همچنین سهم وزارت آموزش و پرورش برای سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور جهت نوسازی مدارس ۶ درصد، وزارت کشور برای آسفالت معابر شهر‌ها ۱۷ درصد، بسیج سازندگی برای آسفالت راه‌های بین مزارع، پاسگاه‌ها و پایگاه‌ها ۶ درصد و نیرو‌های مسلح (ارتش) ۳ درصد است.

بر اساس قانون با تصمیم‌گیری سازمان برنامه و بودجه، مواد اولیه قیر با اولویت مناطق محروم به دستگاه‌های اجرایی تحویل  داده شود.

کمیسیون تلفیق به وزارت نفت اجازه داد برای احداث پتروپالایشگاه نفت سنگین به ظرفیت ۳۰۰  هزار بشکه در روز،  از منابع داخلی با مشارکت بخش غیردولتی یا تأمین مالی خارجی(فاینانس و یا تحویل نفت خام به پیمانکاران) اقدام کند.

در نشست امروز این کمیسیون، وزارت نفت باید از سهم فروش نفت، تا ۳ هزار میلیارد تومان برای گازرسانی به روستا‌ها و مناطق کم‌برخوردار و صعب‌العبور اقدام کند. 

شهرها و روستاهای استان سیستان و بلوچستان، استان‌های نفت خیز و گازخیز مناطق سردسیر استان‌های رویشی زاگرس، مناطقی که در گازرسانی شهری و روستایی پایین‌تر از متوسط کشور هستند و روستا‌های واقع در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور با حداقل ۴ برابر سرانه، در میان این مناطق قرار دارند.

مصوبات کمیسیون تلفیق باید به تصویب نمایندگان در نشست علنی و تأیید شورای نگهبان برسد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
دستگاه ها سهم قبر رایگان هم باید پرداخت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
وقت به فکر مردن مردم هستید که رایگان باشه
به فکر بقای ایرانی ها باشید خرج ومخارج رو رایگان کنید
آخرین اخبار