دیوان محاسبات: پروژه‌ای در حریم دریای چابکسر نداریم

معاون اجرایی دیوان محاسبات به گزارش صداوسیما در مورد مجموعه مسکونی در حریم دریا که به این دیوان نسبت داده شده بود، پاسخ داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - معاون اجرایی دیوان محاسبات گفت: تعاونی مسکن دیوان محاسبات هرگز پروژه مسکونی در حریم دریای پیرامونی چابکسر گیلان نداشته است.

محمدعلی زهره‌ای پس از پخش گزارش صداوسیما در مورد برخی مجموعه‌های مسکونی و رفاهی واقع در حریم دریای خزر در استان گیلان، گفت: دیوان محاسبات هیچ ورودی در دریافت زمین و یا ساخت پروژه‌های این چنینی ندارد؛ اگرچه برخی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در پروژه مسکونی چابکسر شرکت کردند، اما به صورت آزاد بوده است.

پس از انتشار خبر‌های ساحل خواری در مناطق شمالی ایران، رئیس جمهور در دو روز گذشته به دستگاه‌های دولتی دستور داد تا حداکثر ۲۰ روز، حریم ۶۰ متری دریا از تصرف غیر قانونی آزاد شود.

بر اساس قانون از سواحل کشور به عنوان "انفال" یاد می‌شود که بهره برداری شخصی از آن‌ها ممنوع است.

دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و همچنین بخش‌های خصوصی، در سال‌های گذشته بخشی از ساحل‌های کشور را با احداث مجتمع‌های مسکونی و رفاهی تصرف کرده اند.

در بخشی از این مجتمع ها، نهاد‌های نظامی با محدود کردن ساحل، ورود مردم عادی را به علت کاربرد نظامی منطقه، ممنوع کرده اند؛ درحالیکه گزارش‌هایی نشان می‌دهد بهره برداری از این مناطق، رفاهی است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفته برای بررسی پیگیری دستور آقای رئیسی جهت رفع تصرف غیرقانونی حریم ساحل‌های کشور، به زودی به استان‌های شمالی سفر می‌کند.

سید صولت مرتضوی گفته دولت در اجرای منویات رئیس جمهور لحظه‌ای درنگ نمی‌کند و در بازه زمانی معین از انفال، رفع تصرف خواهد شد.

به گفته معاون اجرایی رئیس جمهور، «اسناد کسانی که در حریم دریا ساخت و سازی داشته اند، بررسی می‌شود؛ البته برخی دستگاه‌ها مانند گمرک و بنادر برای توسعه اقتصادی به استفاده از حریم دریا نیاز دارند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار