سفیر یمن: خروج امارات از جنگ یمن دروغ است

سفیر یمن در تهران ادعاهای مقامات ابوظبی مبنی بر کناره گیری این کشور از جنگ یمن را فریب و دروغ خواند.

باشگاه خبرنگاران جوان - ابراهیم الدیلمی، سفیر یمن در تهران در واکنش به انتشار خبر عقب نشینی امارات از یمن گفت: این فقط یک ادعای رسانه‌ای و تبلیغاتی بوده و کاملا دروغ است چون هیچ اعلان و بیانیه رسمی درباره آن وجود ندارد و اصلا عقب نشینی اعلام نشده است.

وی با اشاره به هزینه های میلیارد دلاری امارات در کنار سعودی ها، میلیارد‌ها دلار برای تجاوز به یمن  اظهار داشت اماراتی‌ها دو بار اعلام کردند از جنگ یمن کنار کشیده اند، ولی این دروغ و حقه‌ای بیش نبود. امارات همچنان در جنگ ضد یمن حضور دارد و نباید (شایعه کنار کشیدن این کشور از جنگ را) باور کنیم و فریب آن را بخوریم.

به عقیده سفیر یمن، امارات هنوز در جنگ یمن حضور دارد و کنار نکشیده است، هنوز هم درباره عقب نشینی از جنگ یمن به صورت رسمی چیزی اعلام نکرده است. امارات باید به سرعت از یمن، از جمله جزایر و آب‌های منطقه‌ای ما خارج شود؛ همچنین به تشکیل گروه‌های شبه نظامی که ضد یمن می‌جنگند و همکاری با این گروه‌ها و کمک به آن‌ها پایان دهد و دیگر در جهت فتنه گری و جدایی طلبی اقدام نکند.

وی با اشاره به اینکه امارات باید غرامت و خسارت همه اقدامات ناشی از تجاوز به یمن را پرداخت و جبران کند، هشدار داد در غیر اینصورت، یمن به مقابله با تجاوز سعودی-امریکایی-اماراتی ادامه خواهد داد. امارات یکی از کشور‌ها و اهداف موشک‌ها و پهپاد‌های یمن خواهد بود و یمن به تجاوز اماراتی‌ها به هر وسیله‌ای چه در داخل یمن باشد یا در خارج کشورپاسخ خواهد داد.

طی دو هفته گذشته، نیرو‌های انصارالله یمن در عملیات موسوم به «توفان یمن» با ۴ موشک بالدار «قدس ۲» پالایشگاه نفت «المصفح» و فرودگاه ابوظبی را هدف قرار دادند. بامداد دوشنبه گذشته نیز برای دومین بار این نیرو‌ها در عملیات «توفان یمن ۲»، ابوظبی پایتخت امارات را هدف قرار دادند. در پی این حمله، پرواز‌ها در فرودگاه ابوظبی متوقف شد. محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی یمن در این خصوص گفت امارات ابزار دست آمریکا در تجاوز به یمن شده است و اکنون این کشور بزرگ‌ترین بازنده تجاوزگری به خاک یمن است؛ چرا که با افزایش تنش‌ها ارزش سرمایه‌گذاری در امارات به صفر خواهد رسید.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: جنگ یمن ، امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۲:۲۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
قابل توجه سران امارات و سعودی لشکر لشکر جوون منتظرند تا بریزند توی سعودی و دبی و شارجه
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۲:۲۷ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
#هر ملتی باید خودش به فکر دفاع از خودش باشد.چه ایران باشد ،چه یمن،چه عراق و چه افغانستان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
با دست روی دست گذاشتن و فقط خنجر به کمر بستن کاری درست نمیشود،باید دشمن را از خانه و کاشانه راند باید متجاوز را بیرون کرد ،باید به تجاوزگر و آنهایی که به ملت و زنان و مردان و کودکان یمن تجاوز کردند درس عبرت فراموش ناشدنی داد ،نا بدانند یمن از اصیلترین و با فرهنگترین ملتها و با غیرت ترین ملتها و زجر کشیده ترین ملتهای جهان است.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۲:۰۲ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
دست برتر شمایید ،انها به خانه و کاشانه و کشور و مردم و فرزندان شما یورش برده اند .
و به کشور و ملت شما تجاوز کردند و بسیاری را به خاک و خون کشیدند.
درست است که وژدان و انسانیت شما ،شما را از حمله به شهرها و مردم باز داشته ولی اگر تاسیسات و نقاط ضعف دشمن را نزنید این را به حساب وطن فروشی و دیوانگی شما میگذارند که تنها مردم بیچاره یمن هدف این جنگند و حتی از زدن ساختمانها و پاسخ اینچنین کوچک هم عاجزید.
جواب خون ریزی ،خون ریزی است و اگر جواب خون ریختن و خونخواری ظالمان خونریزی نیست پس بازدارندگی باید به قدری قوی باشد که متجاوز دست از تجاوز بکشد.
زدن نیروگاه‌های برق و ساختمانهای تجاری و فرودگاه‌ها یکی از بهترین نوع کشیدن افسار یاغیان و متجاوزان است.
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۱:۵۶ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
خوب نازنین و عزیز اینکه کاری نداره!!
# موشکهای دقیقتر ،اهداف مهمتر ،تسلیم و فرار متجاوز
تا جنگ برای متجاوز دردناک و هزینه بر نشه واقعا جنگ و تجاوزگری را ترک نمیکند!؟ ،یقین بدانید که با زدن تنها چند هدف!!!!در امارات،امارات گورش را از صحنه بلعیدن و چاپیدن یمن و غارتگری و تجاوز برای همیشه گم می‌کند.
تنها و تنها چند هدف!!!!
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۰۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
ما منتظر توفان یمن 3 هستیم و صد البته فروپاشی عربستان و امارات یا به قول یمنی ها کشورک امارات
آخرین اخبار