تشکیل کارگروه ویژه احیای تالاب انزلی و رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت

در پی دستور رئیس جمهوری، کارگروه ویژه احیای تالاب انزلی و رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت در استانداری گیلان تشکیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - استاندار گیلان تشکیل سریع دبیرخانه احیای تالاب انزلی و رودخانه‌های گوهررود و زرجوب برای جمع بندی مسائل و مداومت تا حل اساسی مشکل را دستور داد.

اسدالله عباسی به حضور میدانی رئیس‌جمهوری و بازدید از وضعیت نامناسب رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب اشاره کرد و گفت: دوشنبه ۱۱ بهمن ماه جلسه‌ای در راستای اجرای مصوبات سفر با حضور معاون اجرایی ریاست جمهوری در تهران برگزار می‌شود که قطعا تصمیمات اثربخشی خواهد داشت.

به گفته او باید از ورود آلودگی به رودخانه‌های گوهررود و زرجوب که بخشی از آن به دلیل شیرابه‌های سراوان، شهرک‌های صنعتی، بیمارستان‌ها، فاضلاب خانگی مجتمع مسکن مهر و دیگر اماکن شهر رشت است، جلوگیری تا از این طریق تالاب انزلی نیز احیا شود.

احیای رودخانه‌ها نه تنها مشکلات زیست محیطی را مرتفع می‌کند بلکه در زمینه ارتقای حوزه سلامت، توسعه کشاورزی و گردشگری و اقتصاد گردشگری موثر است.

احیای تالاب انزلی و رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت

استاندار گیلان می‌گوید: رفع این مشکل و معضل قدیمی، به طور قطع یک خدمت ماندگار برای مدیران انقلابی به یادگار خواهد گذاشت.

رودخانه‌های زرجوب و گوهررود باید احیا شوند

رئیس جمهور ظهر جمعه ۸ بهمن ماه در حاشیه پانزدهمین سفر استانی خود، از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت بازدید کرده بود.

سید ابراهیم رئیسی در این بازدید تأکید کرد: شهردار رشت، استاندار و محیط زیست گیلان هر چه سریعتر برای بهبود وضعیت این رودخانه‌ها تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

بازدید رئیس جمهور از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت

به گفته او از مرکز هم اعتبارات لازم برای برطرف کردن این وضع نامطلوب در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.