نخست‌وزیر نیوزیلند راهی قرنطینه شد

منابع خبری از تماس نخست‌وزیر نیوزیلند با فردی مبتلا به کرونا و سپس قرنطینه شدن او خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند، پس از تماس با فردی مبتلا به ویروس کووید-۱۹، خود را قرنطینه کرده است.

طبق گزارش ایندیپندنت، دولت نیوزلند در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آردن پس از تماس با فردی مبتلا به ویروس کرونا در پرواز روز ۲۲ ژانویه خود، تصمیم گرفت تا روز سه‌شنبه هفته جاری در قرنطینه باقی بماند.»

در حال حاضر تست‌هایی در حال انجام است تا مشخص شود ویروس کرونای این فرد از نوع اُمیکرون بوده یا خیر. پاسخ این تست روز یک‌شنبه اعلام خواهد شد.

همچنین پروازی که نخست‌وزیر نیوزلند در آن حضور داشت اکنون به وزارت بهداشت معرفی شده است تا مورد بررسی قرار گیرد.

بنابر اعلام بیانیه دولت نیوزیلند، آردن اکنون هیچ علائمی ندارد و حال عمومی خوبی دارد، اما روز یک‌شنبه مجدد تست دیگری از او گرفته خواهد شد.

در این پرواز به غیر از آردن مقام‌های دیگر دولتی نیز حضور داشتند.

پیش از این جاسیندا آردرن اعلام کرده بود که مراسم ازدواج خود را به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی درپی شیوع سویه اُمیکرون در نیوزیلند، لغو کرده است.

نیوزیلند در راستای اعمال محدودیت‌های ضد کرونایی، تجمع بیش از ۱۰۰ نفر در صورت داشتن ماسک و بدون پذیرایی در مکان‌های بسته و تجمع ۲۵ نفر در صورت نداشتن ماسک و بدون واکسن را ممنوع کرده است.

همچنین این کشور استفاده از ماسک و محدودیت تجمعات را از نیمه شب یکشنبه به دلیل کشف موارد ابتلا به سویه جهش یافته اُمیکرون اعمال خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار