جدیدترین آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در جهان + جدول

جدیدترین آمار‌ها از ابتلای بیش از ۳۷۰ میلیون نفر و درگذشت بیش از ۵ میلیون نفر در جهان به دلیل بیماری کووید-۱۹ حکایت دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان - بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به کرونا در جهان از آغاز همه‌گیری تاکنون به ۳۷۰ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۳۶۷ نفر رسیده است. تا امروز، ۵ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۱۸۹ نفر در اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ درگذشته اند و ۲۹۲ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۷۷۷ نفر نیز بهبود پیدا کرده اند.

ده کشور نخست در ابتلا به ویروس کرونا

تا این لحظه، آمریکا با بیش از ۷۵ میلیون نفر، هند با بیش از ۴۰ میلیون نفر، برزیل با بیش از ۲۵ میلیون نفر در صدر کشور‌های مبتلا به کرونا قرار دارند. فرانسه، انگلیس، روسیه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و آلمان به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

جدول جهانی کرونا

در این جدول شمار کل مبتلایان در ستون «Total Cases»، تعداد کل جان‌باختگان در ستون «Total Deaths» و آمار کل بهبودیافتگان در ستون «Total Recovered» قرار گرفته‌اند.

ویروس کرونا برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ و در شهر ووهان چین مشاهده شد و از آن روز علت بروز آن محل مناقشه بسیاری از دانشمندان و سیاستمداران بوده است. تاکنون پنج سویه کرونا بیش از بقیه نگرانی ایجاد کرده اند: آلفا، بتا، گاما، دلتا و اکنون سویه امیکرون. سازمان جهانی بهداشت این سویه‌ها را «نگران کننده» توصیف کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار