۳۱ استان کشور درگیر تنش آبی هستند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۳۱ استان کشور درگیر تنش آبی هستند و نبود سرمایه گذاری در این حوزه و خشکسالی از عوامل موثر در این زمینه است.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - سید مسعود میرکاظمی، امروز در جلسه شورای اداری شهرستان لنگرود گفت: کم آبی مشکلی اساسی است و ۳۱ استان کشور درگیر تنش آبی هستند.

به گفته او نبود سرمایه گذاری در این حوزه و خشکسالی از عوامل موثر در این زمینه است.

معاون رئیس جمهور به ارز ترجیحی و تورم بالای ۴۵ درصد و ۱۸ میلیارد دلار برای نهاده‌ها اشاره کرد و گفت: برنامه دولت سیزدهم در چند محور است که در بخش اول باید ثبات ایجاد شود و مردم اعتماد کنند.

حجم نقدینگی در گذشته به وجود آمده و تا پایان دولت سیزدهم این بدهی‌ها باقی است.

نابودی ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار توتستان

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست نوغان را شناسنامه گیلان و زادگاه آن را شهرستان لنگرود دانست و گفت: متاسفانه امروزه ما شاهد نابودی ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار باغات توتستان هستیم که باید احیا شوند.

به گفته پرویز محمدنژاد شهرک صنعتی یعقوبیه از جمله شهرک‌هایی است که می‌تواند تولیدات کشاورزی را رونق دهد.

او تصفیه خانه لنگرود را یکی از نیاز‌های ضروری این شهرستان اعلام کرد.

زمین این تصفیه خانه آماده و محصور است و برای بهره برداری آن ۴ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: منابع ایجاد آب باید در شهرستان افزایش یابد و دو آب بندان با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است تا اطاقور و کومله و بخشی از شلمان و لنگرود به لحاظ آب آشامیدنی و کشاورزی تأمین شود.

پروژه‌های نیمه تمام لنگرود

فرماندار شهرستان لنگرود نیز در این نشست گفت: تصفیه خانه لنگرود با ۱۲ میلیارد تومان هزینه همچنان متوقف است.

به گفته محمدرضا جلالی مجتمع فرهنگی بخش اطاقور نیز با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تصفیه خانه شهر لنگرود با ۱۲ میلیارد تومان هزینه همچنان متوقف باقی مانده است.

او نرخ بیکاری در این شهرستان را ۲۲ درصد اعلام کرد.

فرماندار لنگرود همچنین فرسودگی شبکه آب و برق و انشعابات لنگرود، احداث ۲ سد لاستیکی، تسطیح هزار هکتار از اراضی شهرستان، ضرورت احداث کارخانه خوراک دام، لایروبی آب بندان ها، فرسودگی راه روستایی، استهلاک و اسقاطی بودن تجهیزات و ماشین آلات راهداری، ناتمام ماندن پروژه چهارباند کومله به اطاقور و کنار گذر چمخاله به رودسر، جمع آوری دفع پسماند و کارخانه کمپوست، هجوم گیاه سنبل آبی و پیگیری تحقق منطقه ویژه اقتصادی را از اهم مشکلات این شهرستان دانست.

مشکل در مدیریت این ظرفیت‌ها و منابع است

امام جمعه لنگرود نیز در این جلسه با بیان اینکه ۴۰ درصد برنج کشور و ۹۰ درصد چای کشور در استان تأمین می‌شود، گفت: همه ظرفیت‌ها برای رونق و توسعه و ایجاد اشتغال وجود دارد، اما مشکل در مدیریت این ظرفیت‌ها و منابع است.

به گفته حجت الاسلام والسلمین مهدی نقوی، مدارس فرسوده بسیاری در لنگرود وجود دارد و تنها سینمای شهرستان سال‌ها تعطیل است.

شهرستان لنگرود با ۳ بخش، ۵ شهر، ۷ دهستان و ۲۱۷ آبادی با جمعیت بالغ بر ۱۴۰ هزار جمعیت (۷۲ درصد شهری و ۲۸ درصد روستایی) در شرق استان گیلان واقع است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.