حال خوب دیم کاران کشور با تسهیلات و آموزش

طرح ملی جهش تولید امسال در ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار دیمزارهای کشور با ارائه تسهیلات و آموزش به کشاورزان اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-  آهنگران معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مازندران گفت:طرح ملی جهش تولید در دیمزار‌های کشور از پارسال در ۵ استان شروع شده وامسال در ۱۵ استان اجرایی می‌شود.

حدود ۱۸ میلیون هکتار از اراضی کشور سالانه زیر کشت انواع محصولات کشاورزی می‌رود که از این مقدار حدود ۸ میلیون هکتار به صورت آبی و حدود ۶.۳ میلیون هکتار به صورت دیم کشت می شود و بقیه آیش هستند.

در طرح ملی جهش که به همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و وزارت جهاد کشاورزی در حال اجرا است تولید کارشناسان به کشاورزان در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت مشاوره می‌دهند و علاوه بر پرداخت نهاده‌های کشاورزی کود، سم و بذر تسهیلاتی نیز برای خرید ادوات کشاورزی ارائه می‌شود تا با این حمایت‌ها بخش کشاورزی در یک برنامه برنامه ۵ ساله به توسعه قابل قبولی دست پیدا کند.

به گفته معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مازندران تاکنون ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی به کشاورزان مازندرانی اختصاص یافت که در مرحله بانکی است و به همین میزان نیزحمایت‌های بلاعوض از کشاورزان خواهد شد.

مازندرن ۱۰۰ هزار هکتار دیمزار دارد که از این میزان ۳۰ هزار هکتار در قالب طرح جهش تولید قرار گرفته و در این زمین‌ها گندم، دانه‌های روغنی، علوفه، جو و حبوبات کشت می‌شود.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار