تامین مسکن کارکنان قوه قضائیه از ضروریات است

رئیس قوه قضائیه از ضرورت تامین مسکن برای کارکنان قوه قضائیه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای گفت: استقلال و شان قوه قضائیه باید حفظ شود اما بیشتر از این باید از امکانات دولت و شهرداری استفاده کنیم زیرا کسری‌های عقب مانده فراوان داریم.

رئیس قوه قضائیه روز پنجشنبه در جمع قضات خراسان رضوی در مشهد گفت: تامین مسکن کارکنان نیز از ضروریات است، با توجه به اینکه تنها با حقوق امکان خرید مسکن در کلانشهر‌ها وجود ندارد در این زمینه باید فکر عاجل شود و نهضت ساخت مسکن با استفاده از امکانات حکومتی عملیاتی شود.

او گفت: حجم زیاد کار برای یک قاضی نمی‌تواند استمرار داشته باشد، باید تلاش شود که کار آنان متعارف و متعادل گردد؛ افزایش تعداد نیرو یکی از راهکار‌های این مهم است که هم اکنون شرایط آن در کشور موجود نیست و باید اقداماتی انجام داد تا کار کمتر شود و فرایند‌هایی که نیروی انسانی می‌طلبد؛ باید از نهاد‌های مردمی استفاده بیشتری شود تا از فرسودگی نیرو‌ها جلوگیری گردد.

رئیس قوه قضائیه گفت: نقض احکام قضایی در برخی استان‌ها زیاد است، باید این موارد کاهش یابد به خصوص در پرونده‌های اعمال ماده ۴۷۷ آیین دادرسی کیفری باید این مهم مورد توجه باشد، در این پرونده‌ها باید نظر قاضی نیز خواسته شود؛ همچنین در جرایم اگر حبس لازم نیست، جایگزین حبس اعمال شود و نیاز به تدبیر بیشتر در این امور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: مجازات سنگین و عفو پس از تعیین مجازات مناسب نیست، عفو چندباره برای متخلفان دارای حکم سنگین منجر به جری شدن آن‌ها می‌شود.

رئیس قوه قضائیه معتقد است، مشکلات اعتباری و بودجه‌ای وجود دارد اما شان قوه قضائیه باید حفظ شود و تلاش‌های لازم برای بهبود معیشت کارکنان و قضات انجام شود.

او گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در دنیا کم‌نظیر بود و عمر با برکت داشت باید تلاش شود همه در این مسیر گام برداریم، امروز فرمانده عالی نظام جمهوری اسلامی ایران یک شخصیت بی‌نظیر است که موهبتی برای کشور می‌باشد؛ مسئولان نیز باید با خدمت شایسته به مردم و نظام برای احقاق حق و رفع ظلم اقدام کنند.

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار