کرملین: آمریکا و ناتو نگرانی‌های روسیه در مورد تضمین‌های امنیتی را نادیده گرفتند

سخنگوی کرملین گفت که آمریکا و ناتو نگرانی‌های روسیه درباره تضمین‌های امنیتی را هنگام تنظیم پاسخ به یشنهادات مسکو در نظر نگرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان – دیمیتری پسکوف امروز (پنجشنبه) با اشاره به اینکه پاسخ‌های آمریکا و ناتو را دریافت کرده اند، اعلام کرد به نظر نمی‌رسد که آمریکا و ناتو نگرانی‌های روسیه درباره تضمین‌های امنیتی را هنگام تنظیم پاسخ به پیشنهادات مسکو در نظر گرفته باشند و تمایلی برای این کار هم از خود نشان نداده اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: «می دانید که همتایان ما در واشنگتن و بروکسل خواستند که محتوای نامه آن‌ها الان منتشر نشود. اما به نظر من در واقع ارزش گفتن ندارد. زیرا همه چیز از قبل برای همه روشن است. دلیل زیادی برای خوش بین بودن در مورد واکنش آمریکا به پیشنهاد‌های روسیه برای تضمین‌های امنیتی وجود ندارد.»

او همچنین اظهارات طرف آمریکایی درباره خروج احتمالی سفیر روسیه از واشنگتن را تهدیدی جدی توصیف کرد و در پاسخ به این سوال که با توجه به جواب آمریکایی‌ها هنوز فرصتی برای سازش وجود دارد، از اظهار نظر خودداری کرد.

پیش از این نیز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود در مسأله پیشنهاد‌های روسیه، پاسخ مثبتی از سوی آمریکا داده نشده است و محتوای پاسخ آمریکا به پیشنهاد‌های مسکو به زودی منتشر خواهد شد. پاسخ آمریکا شامل مواضعی است که اجازه گفت‌وگو‌های جدی را در زمینه مسائل ثانویه می‌دهد.

در ۱۷ دسامبر سال گذشته میلادی، وزارت خارجه روسیه پیش نویس توافقنامه‌هایی در مورد تضمین‌های امنیتی را به آمریکا و ناتو ارائه داد. این ضمانت نامه‌ها ناتو را ملزم می‌کند که گسترش خود به سمت شرق را متوقف کند، این تضمین‌های امنیتی، محدودیت‌هایی را برای استقرار نیروها، هواپیما‌ها و کشتی‌های جنگی و سامانه‌های موشکی اعمال و از پیشروی ناتو و آمریکا به طرف شرق و نزدیک مرز‌های روسیه ممانعت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار