انباشت ۲۰ هزار تن خرما در سردخانه‌های خوزستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارخوزستان گفت: تعاون روستایی موظف است هر چه زودتر مشکل ۲۰ هزار تن خرمای تل انبار شده در سردخانه‌های این اداره کل را در اسرع وقت برطرف نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -  آقا رضا فتوحی گفت:  این سردخانه‌ها باید در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام استان برای نگهداری مرغ منجمد قرار گیرد.

او می‌گوید: طبق تمهیدات اندیشیده شده شاهد هیچگونه کمبود کالایی در روز‌های پایانی سال نخواهیم بود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارخوزستان  ضروری است برنامه ریزی لازم جهت تامین مرغ کشتار روز، جوجه یک روزه با نرخ مصوب و خرید مرغ مازاد کشتارگاه‌های استان در روز‌های پایانی سال انجام شود.

این مقام مسئول گفت: شرکت توسعه نیشکر باید نسبت به عرضه و فروش شکر به واحد‌های تولیدی و صنفی بدون درخواست حواله از دستگاه‌های مرتبط و بر اساس مجوز‌های واحد‌های تولیدی و صنفی اقدام نماید و در صورت عدم عرضه، به عنوان احتکار نسبت به تشکیل پرونده اقدام خواهد شد.

به گفته  فتوحی  شرکت توسعه نیشکر حق هیچگونه بازرسی از واحد‌های صنفی بنکداران و واحد‌های تولیدی را نداشته و نظارت‌ها از سوی دستگاه‌های متولی انجام می‌پذیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت:  سازمان جهاد کشاورزی موظف است در خصوص تامین کالا‌های اساسی به ویژه شکر و روغن جلساتی با کارخانه‌های مرتبط برگزار کند و مسائل و مشکلات مربوط به عرضه و فروش این واحد‌ها را برطرف کند.

کل تولید خرمای استعمران خوزستان حدود ۱۴۶ هزار تن بود که از این میزان ۸۵ هزار تن صادر و ۲۶ هزار تن نیز در بخش فرآوری صنعتی داخل استان جذب خواهد شد.

مساحت کل نخیلات بارور و غیربارور خوزستان ۴۲ هزار و ۵۰۰هکتار است که امسال از این میزان در مجموع ۲۳۵ هزار تن انواع خارک، رطب و خرما برداشت شد که نسبت به سال زراعی گذشته پنج هزار تن افزایش داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار