اپراتور‌ها موتور حرکت توسعه ارتباطات و خدمات هستند

اپراتور‌ها موتور حرکت توسعه ارتباطات و خدمات هستند و باید برای ارتقای شبکه و ارائه خدمات با کیفیت به مردم تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - نشستی به منظور بررسی زیرساخت‌های اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل و با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری شهرکرد و معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، مدیر اپراتور همراه اول و ایرانسل برگزار شد و حاضران به بحث و تبادل نظر درخصوص توسعه همکاری‌ها پرداختند.

عبدالصادق نجفی معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد در این نشست گفت: باید راهکار‌هایی در زمینه توسعه ارتباطات اتخاذ تا بتوانیم در جهت منافع شهروندان و شهر حرکت کنیم و در این راستا دکل‌های مخابراتی در مکان‌هایی نصب شود که علاوه‌بر سیما و منظر شهری، رضایتمندی شهروندان را نیز به دنبال داشته باشد.

شکل و فرم دکل‌های همراه اول و ایرانسل در سطح شهر باید مناسب و زیبا باشد و اپراتور‌ها برای اجرای این مهم، تعامل و هماهنگی لازم را در دستور کار خود قرار دهند.


بیشتر بخوانید


مسائلی درخصوص توسعه ارتباطات باید از طریق صداوسیما، فضای مجازی برای شهروندان فرهنگ‌سازی و به طور دقیق بیان شود تا مردم از تمامی جوانب آن به صورت کامل مطلع و با دیدی باز برای پذیرش زیرساخت توسعه گام بردارند.

چندین نقطه کور در شهرکرد وجود دارد و درصورت وقوع حوادث امکان برقراری ارتباط وجود ندارد که باید در این اماکن دکل جانمایی و دوربین نصب شود.

اجاره بهای دکل‌ها براساس نظریه کارشناس رسمی دادگستری تعیین می‌شود و شهرداری هیچ دخالتی در این امر ندارد.

عباس بیگی رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد در این نشست، دسترسی به ارتباطات را از نیاز‌های ضروری جامعه برشمرده و توسعۀ ارتباطات به ویژه در چهارمحال و بختیاری را از ارزنده‌ترین خدمات بیان کرد.

در حال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر فراهم شدن شرایط مناسب تحصیل از راه دور برای دانش آموزان و دانشجویان باید در اولویت اول اپراتور‌ها قرار گیرد.

تجمیع و بهینه‌سازی دکل‌ها به عنوان قدمی مناسب برای ساماندهی سایت‌ها در دستور کار اپراتور‌ها قرار گیرد و توسعه و ساماندهی زیر ساخت‌های ارتباطی به نفع مردم و ضروری است.

سیدرضا هاشمی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شهرکرد هم با بیان اینکه صدور مجوز و نصب سایت‌های ارتباطی مهم‌تر از مبحث اجاره بهاء است، افزود: سازوکار صدور مجوز‌ها باید بررسی و فرهنگ‌سازی جهت پذیرش اهالی محل و شهروندان درخصوص مجاورت با دکل‌ها باید نگاه ویژه‌ای دنبال شود تا توسعه زیرساخت‌ها معطل برداشت و تفکر اشتباه مردم نشود و مردم با توسعه و رشد فناوری همراهی کنند.

با تعامل بسیار خوب سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری ۱۰۰ درصد سایت‌های ارتباطی در عرصه‌های متعلق به فضای سبز موجود است.

باتوجه به شیوع کرونا و استفاده عموم مردم از اینترنت و فضای مجازی می‌طلبد سایت‌های بیشتری ایجاد شود و مصرف دیتای استان چهارمحال و بختیاری ۳ برابر قبل از کرونا شده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار