پیمایش ملی سلامت روان اواخر اسفند در استان همدان آغاز می شود

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان همدان گفت:پیمایش ملی سلامت روان اواخر اسفند در استان آغاز می شود و تا خرداد سال آینده ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-دکتر مهتا سنگستانی گفت: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، درصورت مراجعه شهروندان به مراکز جامع سلامت، اقدام به غربالگری برای شناسایی اختلال روان به منظور جلوگیری از اقدامات پرخطر همانند خودکشی می‌کند و البته علی رغم رایگان بودن تمام غربالگری‌ها در این مراکز شهروندان تمایلی به مشارکت در ارزیابی سلامت روان ندارند.

او گفت: تنها وظیفه این حوزه، شناسایی افراد پرخطر و در نهایت جلوگیری از اقدامات مربوط به خودکشی است و درصورت احتمال شناسایی اختلال در ارزیابی‌های سلامت روان شهروندان، بهورز  و سایر افراد شاغل در مراکز جامع سلامت اقدام به معرفی افراد به مراحل بالاتر درمان همانند روانپزشک، ارائه خدمات دارویی و مشاوره‌های تخصصی می‌کنند.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: این پیمایش هر ۵ یا ۶ سال یکبار در سطح کشور به منظور بررسی میزان پراکندگی آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی در هر استان و در نهایت اولویت رسیدگی آسیب‌ها براساس رتبه‌های به دست آمده به واسطه نمونه گیری از کل جامعه انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار