لزوم دریافت پروانه استاندارد توسط طلا سازهای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولیدکنندگان طلا ملزم به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و حک کد ساخت روی مصنوعات طلا در استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان یاسوج - بهمن رحمتی گفت: طلا مشمول استاندارد اجباری بوده و تولیدکنندگان ملزم به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و حک کد ساخت روی مصنوعات طلا هستند.
 
او با اشاره به اینکه نمونه هایی از طلاهای تولید شده توسط این واحدها برای آزمون به آزمایشگاه‌های همکار تایید صلاحیت شده خارج از استان ارسال شدند، گفت: بعد از آزمون، نمونه‌های ارسالی و اطمینان از مطابقت آن ها با استانداردهای ملی، برای ۵ نمونه با کدهای ساخت و علامت تجاری (V۶،V۵،V۴،V۳،V۲) کد شناسایی طلا صادر شد.
 
او گفت: استاندارد سازی طلا از اقدامات موثر در راستای حفظ حقوق مصرف کنندگان می باشد که توسط سازمان ملی استاندارد ایران در سطح ملی و به تبع آن اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد در استان، انجام می شود.
 
مدیرکل استاندارد استان گفت: علاوه بر نظارت واحدهای تولیدی، کارشناسان این اداره کل با مراجعه به مراکز عرضه و نمونه برداری و آزمون نمونه ها، از مطابقت عیار مصنوعات فلزات گران بها با استانداردهای مربوطه اطمینان حاصل می کنند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.