امیدواری رژیم صهیونیستی از حمایت آمریکا برای برقراری ارتباط با عربستان و اندونزی

مقامات صهیونیستی امیدوارند با میانجیگری آمریکا بتوانند با چهار کشور مسلمان دیگر از جمله عربستان و اندونزی روابط خود را عادی سازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان- مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند به دنبال عادی سازی روابط با چهار کشور مسلمان دیگر از جمله عربستان سعودی و اندونزی با کمک آمریکا هستند. عربستان و اندونزی پیشتر اعلام کرده اند هر گونه عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی منوط به پرداختن به حقوق کامل فلسطینی‌ها در تشکیل کشوری مستقل است.

به گفته خبرگزاری رویترز، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم غاصب صهیونیستی در این باره گفت: اسرائیل به دنبال گسترش توافقنامه "ابراهیم" و عادی سازی روابط فراتر از امارات، بحرین، سودان و مراکش است.

وی افزود: اگر از من سوال کنید مهمترین کشور‌های اسلامی که به آن‌ها فکر می‌کنم کدامند حتما یکی از آن‌ها عربستان و دیگری اندونزی خواهد بود.

گفته می‌شود اسحاق هرتزوگ، رییس جمهور رژیم صیونیستی قرار است در ۳۰ و ۳۱ ژانویه سال جاری به منظور ملاقات با مقامات اماراتی به ابوظبی سفر کند. امارات نخستین کشوری بود که اعلام کرد قرار است به عادی سازی روابط با این رژیم بپردازد.

علی رغم عدم وجود روابط رسمی، عربستان در سال ۲۰۲۰ موافقت کرد به پرواز‌های اسرائیلی و اماراتی اجازه عبور از آسمان خود بدهد. هم عربستان و هم اندونزی حملات هوایی رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۱ روزه علیه مردم مظلوم غزه را در ماه مه ۲۰۲۱ به شدت محکوم کردند. در این حملات بیش از ۲۵۰ نفر از فلسطینیان به شهادت رسیدند و بسیاری نیز مجروح شدند.

با این حال، رژیم سعودی پشت پرده سال هاست که با رژیم صهیونیستی رابطه مخفیانه دارد و از این کشور ابزارهای جاسوسی خریداری می کند. برای مثال، این رژیم از نرم افزار پگاسوس رژیم صهیونیستی برای قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد سعودی بهره گرفت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار