برگزاری جلسه سازش برای پرونده محیط‌بان محکوم به اعدام کرمانشاهی

رئیس کل دادگستری کرمانشاه گفت: دادگستری استان اقدامات لازم در جهت صلح و سازش در این پرونده را انجام داده و در این راه از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه-  پرویز توسلی زاده گفت: ۱۴ مرداد سال گذشته، مقتول به همراه چند نفر از دوستانش به یکی از کوه‌های اطراف استان رفته که در مسیر برگشت بر اثر تیراندازی از سوی ماموران محیط زیست از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و به قتل می‌رسد.

 دادگستری استان کرمانشاه بی طرفانه و عادلانه حکم مستند و مستدل قصاص نفس برای محیط بان صادر و دیوان عالی کشور نیز این حکم را تأیید کرده. نظر رسمی و قاطع دستگاه قضایی همین حکمی است که صادر شده، ولی بنا بر آموزه‌های قرآنی و اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه در خصوص امر مصالحه در پرونده‌ها، اولویت ما ایجاد صلح و سازش است.

سنت گذشت و مدارا و مصالحه ریشه در فرهنگ مردم کرمانشاه دارد. رئیس قوه قضائیه نیز به طور مکرر در بحث اختلافات به موضوع مصالحه و سازش اشاره و تأکید دارند که مصالحه و گذشت باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.  توجه به امر مصالحه از چند جهت قابل توجه است. اول اینکه هزینه‌های مادی و معنوی اختلاف به مراتب بسیار بیشتر از سازش است و از سوی دیگر مصالحه کمک می‌کند مردم در آرامش و امنیت زندگی کنند.

 توسلی‌زاده از جمیع شهروندان کرمانشاهی، روحانیت معظم، بزرگان و ریش سفیدان، فعالین فرهنگی و اجتماعی و اصحاب رسانه درخواست کرد که ایشان را در این مسیر یاری کنند.

انتهای پیام/ ط. پ

برچسب ها: محیط بان ، محکومیت ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.