کرملین:

پوتین این هفته با روسای جمهور فرانسه و اوکراین تماس می‌گیرد

بنابر اعلام کاخ ریاست‌جمهوری روسیه، رئیس‌جمهور این کشور به دلیل بالا گرفتن تنش‌ها در خصوص اوکراین با همتایان اوکراینی و فرانسوی خود تماس می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان-کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد به شدت نگران تحرکات نظامی آمریکا در اروپا به خصوص تحرکات این کشور در اوکراین است، زیرا تنش‌ها را افزایش داده است.

براساس گزارش النشره کرملین اعلام کرده است «ولادیمیر پوتین» در هفته جاری با «امانوئل مکرون» و «ولودیمیر زلنسکی» روسای جمهور فرانسه و اوکراین تماس خواهد گرفت. پوتین همچنین تاکید کرده است اعزام نظامیان آمریکا تاثیری بر روند مذاکرات ندارد.

در ۱۰ ژانویه، دور جدیدی از گفتگو‌ها در ژنو در مورد ثبات استراتژیک بین روسیه و آمریکا برگزار شد. به دنبال آن نشست شورای روسیه- ناتو در بروکسل برگزار شد.

روز پنجشنبه، ۱۳ ژانویه نیز رایزنی‌هایی بین کشور‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در وین انجام شد. در این گفتگوها، تمرکز اصلی بر پیشنهادات امنیتی ارائه شده توسط طرف روسی به آمریکا و ناتو در پایان سال گذشته و در پس زمینه تشدید بحران در اوکراین بود.

پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از نشست مشترک با سران اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کرد میان آن‌ها برای جلوگیری از هرگونه حمله روسیه به اوکراین اتحاد کامل وجود دارد.

دفتر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در لندن همچنین درباره این نشست اعلام کرد که سران بر اهمیت وحدت بین المللی در مواجهه با خصومت فزآینده روسیه توافق کردند.

اروپایی‌ها می‌خواهند دلایل نگرانی آمریکایی‌ها و متحدان انگلیسی و استرالیایی‌شان را که از خروج برخی از کارمندان سفارت‌های خود از کی‌یف خبر داده‌اند، بفهمند، اما تاکنون واشنگتن دلایلی برای این کار ارائه نداده و فقط ادعا کرده است حمله روسیه به اوکراین هر لحظه ممکن است اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار