سخنگوی صنعت برق اصفهان:

نیروگاه اصفهان هنوز مصرف مازوت ندارد

سخنگوی صنعت برق استان اصفهان گفت: اگرچه ظرفیت تولید برق نیروگاه شهید محمد منتظری حدود ۱۶۰۰ مگاوات است، اما اکنون چهار واحد آن با ظرفیت ۷۵ درصدی از سوخت مازوت استفاده می‌کنند و گاز این صنعت قطع است و نیروگاه اصفهان نیز هنوز مصرف مازوت ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - محمدرضا نوحی گفت: اکنون در سطح کشور ۱۷ نیروگاه با سوخت مازوت کار می‌کنند، در اصفهان تنها نیروگاه شهید محمد منتظری سوخت مازوت مصرف می‌کند نیروگاه اصفهان فعلاً مصرف مازوت ندارد. از طرفی ظرفیت تولید برق نیروگاه منتظری حدود ۱۶۰۰ مگاوات است، اما اکنون چهار واحد آن با ظرفیت ۷۵ درصدی از سوخت مازوت استفاده می‌کنند و گاز این صنعت قطع است.

او گفت: واحدهای ۱، ۳ و ۴ نیروگاه شهید منتظری، واحدهای ۲ و ۵ نیروگاه اصفهان، واحد یک نیروگاه زواره و واحد ۱ و ۵ نیروگاه جنوب اصفهان به دلیل محدودیت گاز و همچنین واحد یک و ۳ نیروگاه کارون چهار به دلیل کم‌آبی در مدار نیستند.

نوحی درباره گلایه معاون استاندار نسبت به تجهیز نبودن فیلتر در مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه منتظری، گفت: تا جایی که مطلع هستیم، این نیروگاه مجهز به فیلتر است، از سوی دیگر استفاده از مازوت در زمستان امسال براساس تصمیم شورای امنیت ملی گرفته شد، در حالی که تا سال‌های گذشته مشعل‌های مازوت‌سوز این نیروگاه‌ها پلمب بود.

استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها به دلیل برودت شدید هوا و مصرف بیش‌ از حد گاز کشور مطابق تصمیم شورای عالی امنیت کشور گرفته شد تا نیروگاه‌هایی که امکان استفاده از مازوت دارند به دلیل کمبود گاز، از سوخت دوم استفاده کنند تا در زمستان مردم درگیر خاموشی نشوند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.