خیانت زوجین در فضای مجازی / "چک کردن" گوشی جواب می‌دهد؟

یک روانشناس می‌گوید: بعضا افراد گمان می‌کنند که می‌توانند احساس تنهایی که در رابطه اصلی با همسر خود دارند را با پناه بردن به فضای مجازی و رابطه فرازناشویی پر کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - یک روانشناس خیانت زوجین به یکدیگر در فضای مجازی را از جمله مشکلات عصر مدرن دانست و گفت: تصور غلطی است که با چک کردن دائمی گوشی همسر می‌توان از خیانت او در فضای مجازی جلوگیری کرد چراکه چنین رفتار‌های کنترل گرایانه تنها اثر مخرب خواهد داشت و زوجین باید به جای این رفتار‌های کنترل گرایانه خلاء‌های موجود در رابطه خود را شناسایی و پر کنند.

دکتر مژگان ناقل اظهار کرد: بعضا افراد احساس می‌کنند در فضای مجازی ایمن‌تر هستند و می‌توانند احساس تنهایی که در رابطه اصلی با همسر خود دارند را با پناه بردن به فضای مجازی و رابطه فرا زناشویی پر کنند.

این روانشناس با بیان اینکه ارتباطات فرا زناشویی و در فضای مجازی به ارتباط زناشویی آسیب می‌زند، تصریح کرد: زوجین در چنین شرایطی تصور می‌کنند با چک کردن دائم همسر در فضای مجازی می‌توانند از روابط فرا زناشویی همسر آگاه شده و از این امر جلوگیری کنند حال آنکه به هیچ عنوان چک کردن همسر و کنترل‌گری به مدیریت این مساله کمک نمی‌کند.

وی ادامه داد: در این شرایط اگر افراد احساس می‌کنند رابطه آن‌ها با همسر سرد شده و همسرشان در ارتباط با فرد دیگری است، تنها باید خلاء‌های ارتباطی خود و همسر را پیدا کرده و میزان فاصله گرفتن از یکدیگر را بررسی کنند و ببینند چه قسمت‌هایی از روابطشان نیازمند اصلاح است چراکه چک کردن صرف گوشی همسر از خیانت او جلوگیری نمی‌کند.

وی کنترل گری در روابط زوجین را منجر به زیر سلطه بردن افراد دانست و با بیان اینکه دوست داشتن و عشق همواره توام با اعتماد به طرف مقابل است، گفت: در واقع دوست داشتن درست با عشق بی قید و شرط و احساس ایمنی همراه است. اگر دائما در این فکر هستیم که همسر ما چه می‌کند، در واقع ارتباط ما با او ناایمن است چراکه ارتباط ایمن یعنی در هر شرایطی بدانیم حضور همسر تضمین شده است و ترسی برای از دست دادن او نداشته باشیم.

به گفته ناقل، زمانی که زوجین دائما احساس ترس، نا امنی و گناه دارند می‌توان گفت در رابطه کنترل گرایانه‌ای هستند و این کنترل در روابط را می‌توان به نوعی سوء استفاده از طرف مقابل نیز تلقی کرد که کاملا آسیب زننده است.

این روانشناس با ذکر مثالی تصریح کرد: مثلا بعضا افراد از اینکه وقتی را با دوستان خود و بدون حضور همسر صرف کرده‌اند احساس گناه می‌کنند. این امر مصداق یک رابطه کنترل گرایانه است. در یک رابطه کنترل گرایانه وقتی یکی از زوجین مشغول برنامه‌های خود است، همسر او ناراحت شده و دائما به زن یا شوهرش احساس گناه القا می‌کند که چرا این کار را بدون همسر انجام می‌دهد. بعضا در این روابط حالت‌های حسادت به شدت دیده می‌شود و یا اینکه تلفن یکی از زوجین دائما توسط همسر چک می‌شود که مبادا زن یا شوهر وارد رابطه‌ای فرا زناشویی شود.

وی همچنین این را هم گفت که انتقاد کردن‌های مداوم نیز می‌تواند از جمله دیگر نشانه‌های روابط کنترل گرایانه باشد که در نهایت منجر به کاهش اعتماد به نفس و ایجاد حس نا امنی در زوجین می‌شود.

این روانشناس در پایان سخنان خود درباره علت بروز چنین رفتار‌های کنترل گرایانه نیز توضیح و هشدار داد: این رفتار‌ها اکثرا از اختلالات شخصیت و دل بستگی‌های ناایمن دوران کودکی نشات می‌گیرد. در واقع این رفتار‌ها ناشی از ترس‌های درونی فرد کنترل گر نظیر ترس از رها شدن است که نه تنها به گرم شدن رابطه کمکی نمی‌کند بلکه اثرات مخربی بر رابطه زوجین می‌گذارد و رابطه را به سمت فاصله گرفتن می‌برد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهروزمرادی
۱۲:۲۲ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام، انسان ها چه مرد وزن هردو مخلوق خداوند هستن وچند صباحی مهمان این جهان هستن وروزی فرا می رسد که از این جهان خداحافظی مکنند تنه چیزی که از انها باقی می ماند عملکرد واثرات انها هستش. ما اگه میخواهیم یک عملکرد خوب وسالمی داشته باشیم اول اینکه باید خودمون یک انسان سالمی باشیم فرقی نداره چه مذکرش یا مونث.
دوم انتخاب بر حسب تحقیق وشناخت خوب حاصل شود.
سوم اینکه ماهمیشه در زندگی های زناشویی اگر زندگی خودمونو دوست داشته باشیم باید در یک چارچوب منطقی حرکت کنیم وهرکس به وظیفه ی خود به خوبی عمل کند وهمیشه به افراد خانواده با کمال احترام برخورد شود نه از روی جبر چون احترام گذاشتن احترام به خود هستش.
تا این اندازه بسنده میکنم امیدوارم همیشه برای دل گرمی وخوشحال کردن هم هروز بهتر از دیروز باشیم .دوستان دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
کاش دادگاه خانواده طلاق از طرف زوجه رو اینقد زجر نده . بنده شوهرم کارش با این گوشی مرتب خیانته . حالا تو سوبرا نشد . تو تلگرام و کانالای دیگه . تا حالا چندین دفه متوجه خیانت مجازیش شدم و گذشت کردم . دنبال علت گشتم .‌خودش گفت مشکلی نداری . خستم بخدا . رفتم طلاق . ولی حقی برای طلاق زوجه نیس . حتما باید شوهرت به حد مرگ کتکت بزنه تا یه مدرکی بشه برای دادگاه تا طلاقتو بگیره . میگن مدرک بیار . اخه وقتی گوشیش رمز داره چجوری ثابت کنم با دختر دوسته و خیانت کرده . چجوری ثابت کنم تحت فشار روانی ام . چجوری ثابت کنم تحقیرهاشو زخم زبوناشو . دست بزناشو . دادگاه فقط میگه مدرک . اخه منه ضعیف مدرک چجوری جور کنم . بخدا اگه منه دختر خود زنی کنمو تحت فشار روانی که همسرم بحاطر خیانتش بهم وارد کرده خودکشی کنم . کی میاد بفهمه دردم جی بوده . چرا اینقد سخت کردین طلاقو . بخدا نمیشه مدرک جم کرد . بغصیا ازلحاظ روانی خیلی تو زندگی فشار میاره شوهرشون . ولی هیچ جایی دستشون نیس . باید بسوزمو بسازم بشینم زندگی کنم سرد و بی محبت . شوهرم با یکی رفیق باشه و محبت و عشق بازیشو با یکی دیگه . چقدر آب بشم چقدر تحقیر بشم . چجوری طلاقمو بگیرم که حق با من بشه این اقا کارش شده خیانت مجازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
زن و مرد درست و حسابی دهه شصتی.ولی خب پسرا دهه شصتی همه ازدواج کردن کلی دختر دهه شصتی داریم مجرد متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
من مرددهه شصتی هستم ولی ازدواج نکردم بسیاری ازمردهای دهه ی شصتی را می شناسم که مجردهستندمن شاغلم ولی عده زیادی هنوز شغل مناسب ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
مدرسه ها را باز نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
اشتباه مثبت دادم خودم تو دوران کرونا به عنوان یک دانش آموز که یک سال دیگه کنککر دارم افسرده شدم ولی از وقتی مدارس باز شده بهتر هستم چون در مدرسه روابط اجتماعی بیشتری وجود داره و چطور بعضیها عروسی میرن مسافرت داخلی و خارجی میرن ولی با حضوری بودن مدرسه مخالفن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
یه نفر هی پیام گذاشته به زن ها اعتماد نکنید .زن نگیرید .حالا نه که مردها همه پیغمبرن و معصوم .کم مرد خانواده دار ندیدیم که پنهانی زن صیغه کردن یا رابطه داشتن.خیانت خیانته مرد و زن نداره وقتی هدفت از ازدواج پول و امواال باباش باشه یا کارمند بودن خانم یا پولدار بودن پسر و اخلاقیات رو در نظر نگیرید این میشه .ادمی که اعتقاداتش درست باشه به خودش اجازه خیانت نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
مردها عالی ان چون مهریه طلا خرج جشن از خانم ها نمی خواهند ولی خانم ها به خاطر پول ومهریه با وخانه بامرد ازدواج می کنند نه به خاطر خودمرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
والا الان مردها فقط نگاه میکنند که یا خود دختره کارمند باشه .یا بابا پولدار باشه یا حداقل خیلییی خو شگل باشه.مردهایی رو دیدیم که خانمشون همه چی تموم .تک دختر .هیچی پسره نداشته خونه .ماشین کار همه چی پدرزنش داده بعد زنش رفته خونه دیده یه دختر اوردا خونه .یا زن صیغه کرده بچه داره . ظرفیت ندارن که.حالا اینا مردا از نظر شما عااالیننن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
شما به عرف جامعه وآن مواردی که بیشتر در جامعه وجود دارد نگاه کنید موارداستثنا ملاک نیست ازدواج از ابتدا تا انتها بادرحواست های مالی خانم ها از مرد شروع می شود این اصلا خوب نیست ومردان حس می کنندخانم ها به آن ها توجه ندارند بلکه پول آن ها را دوست دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
من زنم بهم خیانت کرد و با یه مرد دیگه ریختن روی هم

متاسفانه من از روی نادانی و از طریق فضای مجازی باهاش آشنا شدم و بخاط اینکه خوشگله باهاش ازدواج کردم با خودم میگفتم بعد ازدواج درست میشه ولی نشد

شما تکرار نکنید کار من را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام.بنظر بنده وقتی صداقت ویکرنگی بین زن وشوهر باشه هیچ مشکلی پیش نمیادکه بهم دیگه شک کنن ودنبال خیانت برن بجای زن وشوهربودن باهم دوست ورفیق باشن رمزگذاشتن وقفل کردن گوشی اصلامعنی نداره یابگفته یکی ازبزرگواران که گفته گوشی وسیله شخصی هس ونباید زن وشوهردست بگوشی همدیگه بزنن کاملااشتباه هس توزندگی زناشویی چیزشخصی بین زوجین نبایدباشه.بنده ۲۰ساله ازدواج کردم ازوقتی هم گوشی موبایل اومده وگرفتم گوشی هیچکدوم نه رمزداره نه به جونمون بسته هس که جای شکی برامون پیش بيادبارهامیشه هرگوشی دم دستمون باشه ازش استفاده می‌کنیم.ایشالاکه همیشه بهم توزندگیتون اعتماد اشته باشین وزندگیتون همیشه عسلی باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تو این دوره زمونه خیانت فقط ازجانب زن هانیست مردهای زیادی هم هستن ک متاسفانه خیانتشون ب همسرانشون ثابت شده..ولی درکنار این مشکلات دخترانی هم هستن ک باعفاف وخداشناس باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
چرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
مزخرف نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
*تو این دوره زمونه فقط از جانب زن ها؟؟* اصلا اسم خیانت یک چیز مردانه ست چون اغلب خیانت از طرف مردان صورت میگیره اغلب هم جنسی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
من وهمسرم عاشق هم بودیم اما متاسفانه بها دادن بیش از حد به خانمها بزرگترین ظلمیه که در حق زندگی میشه کرد ومن هم این ظلم رو به خودم وزندگیم کردم به حدی بها دادم که نتیجه اش خیانت کردن شد. هر کسی رو به اندازه سعه وظرفیتش باید بها داد بعضی ها نفس شون باد میکنه وسرشون گیج میشه. فراموش میکنن خونه باباشون که بودن با چه وضعیتی زندگی میکردن.وجالبتراینکه وقتی هم به خونوادش ثابت میشه، بجایه اینکه دخترشونو نصیحت کنن میان، تیشه رو بر میدارن به ریشه زندگیت میزنن. طرف دخترشونو میگیرن و حمایتش میکنن وبعد..... الان نتیجش یه فرد بزهکار به جامعه اضافه شده. فقط صورت مساله رو پاک میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
میشه نسخه خودتون رو برای همه نپیچید؟ ادم اگه عاقل باشه و ظرفیت طرف رو بشناسه نیازی به سمی کردن ذهنش توسط شما نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
دعوا مرافه اینقد الان بین زنو شوهر زیاد شده سرهرچیزی اعصاب براشون نمونده هیچ دلیلی وجود نداره که گوشی یک وسیله کاملا شخصیه و همسر اجازه دست زدن به گوشی همسرشو نداره زنو شوهر چیزی واسه پنهان کردن ازهم ندارن ولی گوشیشون چنتا رمز قفل کردن از همدیگه خب ایا این درسته وچه دلیلی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
مقصر فرهنگ ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
راه حل داشتن بچه است وقتی بچه باشد همه ی فکرتان بچه است دعوا را کنار می گذارید گوشی و دوستان و تفریح
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
شما تخصصت رو از کدوم دانشگاه دریافت کردی؟! که درمان تجویز میکنی ؟!مجبوری از حماقتت همه جا خرج کنی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران تقاضامندم . خوااااهش عاجزانه دارم پیگیری کنید . یه بازی فاسد و مخرب کانون خانواده مخصوصا زن و شوهرای تازه ازدواج کرده مث بنده . به اسم بازی سوبرا که انلاین هست بازیش . نمیدونم کیا این بازی رو انداختن تو گوشی های مردم . پر از فساد و گناهه .‌دختر پسرا باهم دوس میشن و شماره میدن و بعدم تا کجا برن . بنده زندگیم داره میپاشه هرروز دعوا و بحث که شوهرم تو این بازی ده تا دوس نامحرم داره که هرشب باهشون چت میکنه . اخه این بازی چه بازیه اون گرمی و وفاداری بین زنو شوهرو سست کرده . پیگیری کنید این بازی سوبرا رو یکار بکنن از بین بره تو گوشیا .فقط تو این برای هوا و هوس میان بازی و شماره دادن .‌خیلی زندگیا مث زندگی بنده پر از خیانت شده . خیانت خیانته . مجازی واقعی نداره
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۳:۱۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
اگه بچه نداری ،برو طلاق بگیر ،البته اگه خودت ادم پاکی هستی و اهل این مسائل نیستی...چون کسی که تو فضای مجازی حدومرزی قائل نیست ،یه روز تو واقعیت هم پاشو از گلیمش درازتر میکنه...بعدشم فضای مجازی بخصوص اینستا جو کثیفی داره ،این وظیفه خودمونه که کنترل کنیم و وارد برنامه های کثیف نشیم ....چون این بازی هم پاک بشه،شوهرتون یه بازی دیگه پیدا میکنه،، ،یا درستش کن از لحاظ شخصیتی یا جدا شو....که بنظرم بهترین کار اینه که باهاش منطقی صحبت کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
چرا بنزین میریزی روی آتیش دوست گرامی. بنظر من شما با یه مشاور اصلح، تاکید میکنم اصلح، صحبت کنید. به امید خدا قطعا این مشکل قابل حل هست. مردها بعضی وقت ها با یک تلنگر کوچک به خودشون میان و این کارهای بچگانه از سرشون میفته و خودتون رو هم انقدر ناراحت نکنید، راه حل داره.
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اونایی که مخالف ازدواج هستن رسما غیرت ندارن و اینکه نمیدونن زن اونارو به دنیا آورد تا حالا بهشون توهین شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا به زن ها نباید اعتماد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
ربطی نداره چ زن چ مرد خودش باید ذاتش پاک باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا به زن ها نباید اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا به زن ها نمیشه اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا به زن ها اعتماد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
به هیچ وجه نمیشه به زن ها اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
به هیچ وجه به زن ها نمیشه اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
به هیچ وجه به زن ها نباید اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
به هیچ وجه به زن ها اعتماد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا به زن ها اعتماد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
زن گرفتن و ازدواج کردن مال زمانی بود که اینترنت و موبایل و شبکه های مجازی وجود نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
ازدواج کردن و زن گرفتن مال زمانی بود که اینترنت و موبایل نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
زن نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
زن نبرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا زن بی زن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
زن بی زن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
نه به زن ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
نه به زن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
نه به زن گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
نه به ازدواج کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
نه به ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا زن نگیرید به دردسر هاش نمی ارزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا ازدواج نکنید به دردسر هاش نمی ارزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا زن نگیرید خودتان را بدبخت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
نمی توانیم با پراید دویست میلیونی وخانه چند میلیاردی وجیب خالی ازدواج کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا ازدواج نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا ازدواج اشتباه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا ازدواج اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا زن گرفتن اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا زن گرفتن اشتباه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا ازدواج اشتباه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا ازدواج نکنید خودتان را بدبخت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا زن نگیرید خودتان را گرفتار نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
ازدواج نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
اصلا زن نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
زندگی زناشویی همراه با آرامش نیست دودلیل مهم دارد یک اقتصاد دو عدم صداقت طرفین این دومشکل بزرگ به راحتی قابل حل شدن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
پنهانکاری زن و شوهر از همدیگر باعث سست شدن اعتماد بینشون میشه اینکه گوشیت رو مدام بچسبونی به خودت و از همسرت پنهان کنی درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
استدلال مسخره ای هست، که خیانت یکی از زوجین بعلت خلا عاطفی از طرف مقابل هست.
در خیانت هیچ بهانه ای پذیرفته نیست، هر کس مسئول اعمال خود هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
خیانت حال میده. خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
چرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
چرت و پرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
چرت و پرت نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
فقط و فقط با مرد بی کس ازدواج کنید همه چی درست و خوب پیش میره. فقط بیکس و کار باشه.تنها برای خودتون و هیچکس نیست که اختلاف بیندازه بینتون. این از من مصیحت به همتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
این چه حرفیه اخه خودتم مادرشوهر میشی یا خواهرشوهر هستی
هر چند خونواده شوهرم اذیتم کردن و میکنن ولی هر چی باشن برا شوهرم عزیزن منم احترام میزارم مهم اینه که شوهرم اینچیزا رو میفهمه و قدر دان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
من بی کس و کارم بیا با من ازدواج کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
من بی کسم بیا با من ازدواج کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
من بی کس و کارم بیا زنم شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
من بی کسم بیا زنم شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
اولا تو بی کس و کاری فکر میکنی همه باید مثل تو باشن دوما هر بی سوادی مثل تو نباید نظر جمعی بده ومردم رو نصیحت کنه نه مصیحت