بشار الجعفری:

تروریسم اقتصادی زندگی مردم سوریه را هدف قرار داده است

معاون وزیر خارجه سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که اقدامات قهری به تروریسم اقتصادی تبدیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - «بشار الجعفری» گفت: تروریسم اقتصادی شهروندان سوری را هدف قرار می‌دهد. اقدامات قهری حق شهروندان سوریه‌ای برای زندگی، بهداشت، آموزش و توسعه در همه اشکال آن را نقض می‌کند.

به گزارش المیادین، معاون وزیر خارجه سوریه گفت: سوریه با ٤٤ سازمان غیر دولتی مرتبط با امور بشر دوستانه موافقت کرده است تا در سوریه فعالیت کنند و کار این سازمان‌ها را با هدف حمایت از تلاش‌ها در جهت کاهش اثرات منفی جنگ و بحران تسهیل کرده است.

ایمن سوزان، دیگر معاون وزیر امور خارجه سوریه نیز ماه گذشته تاکید کرده بود که سوریه درگیر مشکلات اقتصادی است و این نتیجه جنگ اقتصادی علیه سوریه و تحریم‌های یکجانبه آمریکا است.

سوریه همچنان درگیر مشکلات متعدد ناشی از محاصره اقتصادی و تحریم‌های آمریکا است. اواخر سال ۲۰۱۹، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا قانون موسوم به «سزار» را امضا کرد که از سال ۲۰۲۰ اجرایی شد و تقریبا تمام ابعاد اقتصاد سوریه را هدف قرار داد. این قانون تمام شرکت‌ها و افرادی را که با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تجارت می‌کنند تحریم کرده و این کشور را در بدترین اوضاع اجتماعی-اقتصادی از زمان آغاز جنگ فرو برده است.

دمشق بار‌ها از جامعه جهانی خواسته است که تحریم‌های یکجانبه را محکوم کرده و برای رفع آن اقداماتی را انجام دهند و تاکید کرده‌است این تحریم‌ها منجر به افزایش تعداد سوری‌های نیازمند و نقض حقوق بشر اولیه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار