کانادا فعلاً قصد تخلیه دیپلمات‌های خود از اوکراین را ندارد

جاستین ترودو اعلام کرد فعلاً دیپلمات‌ها و خانواده‌های آن‌ها را از سفارت کانادا در اوکراین تخلیه نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان- جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد: به طور منظم در حال بررسی امنیت نیرو‌های دیپلماتیک خود در اوکراین است، اما فعلاً قصدی برای تخلیه آن‌ها از کی یف ندارد.

به گفته خبرگزاری رویترز، نخست وزیر کانادا که در نشستی خبری صحبت می‌کرد در مورد احتمال اعزام نیرو‌های نظامی کانادایی به مرز‌های اوکراین در پی بالاگرفتن تنش‌های سیاسی و نظامی سخنی نگفت.

وزارت خارجه آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد بخشی از دیپلمات‌های غیرضروری خود به همراه خانواده هایشان را از اوکراین خارج می کند. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این اقدام در پی بالا رفتن احتمال حمله نظامی روسیه به این کشور اتخاذ شده است.

ترودو در پاسخ به این سوال که آیا کانادا هم از روش آمریکا در تخلیه دیپلمات های خود استفاده خواهد کرد گفت: روش‌های اضطراری زیادی وجود دارد. امنیت دیپلمات‌های کانادایی و خانواده‌های آن‌ها برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. ما براساس قوانین ایمنی در محل تصمیم خواهیم گرفت.

کانادا در حال حاضر حدود ۲۰۰ نیروی نظامی در غرب اوکراین مستقر کرده. این در حالی است که ۵۴۰ نیروی نظامی این کشور در ماموریت ناتو در لتونی حضور دارند. آمریکا و همپیمانانش در ناتو قصد افزایش شمار نیروهای نظامی خود در شرق اروپا را برای ایجاد موازنه علیه روسیه دارند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار