سفیر چین در تهران: بعضی از کشور‌ها به دنبال سیاسی کردن مسابقات المپیک زمستانی هستند

۵ کشور آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلیس و ژاپن اعلام کرده اند که به دلیل مسائل حقوق بشری مسابقات المپیک زمستانی چین را تحریم دیپلماتیک می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان - امروز مراسم بدرقه اعضای کاروان کشورمان به مسابقات المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

چانگ هوآ، سفیر چین در تهران گفت: شهر پکن پایتخت چین در چند سال گذشته خودش را برای برگزاری مسابقات المپیک زمستانی آماده کرده است. بعضی از کشور‌ها تلاش می‌کنند که مسابقات المپیک زمستانی چین را سیاسی کنند، اما خوشبختانه مقامات و کارشناسان ایرانی با سیاسی کردن المپیک زمستانی مخالفت کرده اند و من از آن‌ها تشکر می‌کنم.

کشور‌های آمریکا، استرالیا، کانادا، انگلیس و ژاپن اعلام کرده اند که به دلیل مسائل حقوق بشری در مسابقات المپیک زمستانی چین را تحریم دیپلماتیک می‌کنند، اما ورزشکاران این کشور‌ها در مسابقات شرکت خواهند کرد. تحریم مسابقات این کشورها واکنش شدید دولت چین را به همراه داشته است.

او درباره اقدامات دولت چین برای همچنان ویروس کرونا در بسیاری از کشور‌ها کنترل نشده است و سویه اومیکرون نیز در بسیاری از کشور‌ها شیوع پیدا کرده است و کمیته المپیک زمستانی چین با کمیته بین المللی پارالمپیک در مورد شیوه نامه‌های بهداشتی این مسابقات اقداماتی را تدوین کرده اند.

ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و پس از ۲ از شیوع این ویروس بسیاری از کشور‌های درگیر این ویروس هستند.


 بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار