هشدار انگلیس به روسیه درباره استقرار حکومتی دست نشانده در اوکراین

معاون نخست وزیر انگلیس گفت اگر روسیه به دنبال حکومتی دست نشانده در اوکراین باشد با تحریم‌های شدید اقتصادی مواجه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان- دومینیک راب، معاون نخست وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای با اسکای نیوز گفت: اگر روسیه به دنبال حمله نظامی و استقرار حکومتی دست نشانده در اوکراین باشد باید منتظر پیامد‌های جدی اقتصادی و سیاسی آن نیز باشد.

به گفته خبرگزاری رویترز، انگلیس روز گذشته مدعی شد برخی افسران اطلاعاتی روسیه یا تعدادی از سیاستمداران سابق اوکراین به عنوان بخشی از طرح خود برای حمله نظامی به این کشور ارتباط گیری کرده اند.

وزارت خارجه روسیه بلافاصله با رد اتهامات انگلیس گفت: ناتو به دنبال تشدید تنش‌ها بر سر اوکراین است.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ارشد آمریکا و روسیه در مذاکرات روز جمعه خود نتوانستند به توافقی عملی برای کاهش تنش‌ها دست یابند.

به گفته برخی منابع خبری، جو بایدن در حال بررسی برنامه اعزام هزار تا هزار نیروی نظامی به کشور‌های اروپای شرقی است و گفته می‌شود در صورت تشدید تنش‌ها احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

آمریکا روز گذشته به دیپلمات‌های خود در اوکراین دستور داده هر چه سریعتر سفارت این کشور در کی یف را ترک کنند، ولی در عین حال گفته این اقدام به معنی تعطیلی سفارت و یا کاهش حمایت آمریکا از اوکراین نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
یعنی نتیجه انتخابات اگه به نفع ما نشه رو قبول نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
انگلیس خودشو پیش مرگ آمریکا کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
چرا روسا یه بمب اتمی آزمایش نمیکنن
آخرین اخبار