هزار هکتار به فضای سبز شهری کرج اضافه شده است

طی سه سال اخیر ۱۴ هکتار فضای سبز در حاشیه اتوبان وتقاطع غیرهمسطح حصارک اضافه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز -رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به وسعت فضای سبز کلان‌شهر کرج عنوان کرد: در مجموع چهار هزار و ۲۰۰ هکتار فضای سبز در کرج ایجادشده که هزار و ۲۰۰ هکتار از این میزان مختص به فضای سبز مجهز و شهری است.

پیمان بضاعتی پور حدود سه هزار هکتار هم فضای سبز بیابانی در این کلان‌شهر ایجادشده، گفت: طبق قانون هوای پاک، همه کلان‌شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر مکلف شده‌اند فضای سبز شهری خود را از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰ به بیش از ۱۵ مترمربع برسانند.

او گفت: آبیاری فضا‌های سبز ایجادشده باید از منابع آبی غیرمتعارف و با استفاده از پساب تصفیه‌شده باشد.

بضاعتی پور گفت: طی سه سال گذشته هزار هکتار بر مساحت فضای سبز پیرامونی کرج اضافه‌شده و حدود ۸۵ هکتار پارک مجهز ساخته‌شده است.

او با اشاره به این که فضای سبز اکثر کلان‌شهر‌های کشور با بحران آب‌دست و پنجه نرم می‌کنند،عنوان کرد: بدون شک اصلاح الگوی کاشت و اصلاح الگوی مصرف آب می‌تواند تا حدی راهگشای حل این مشکل باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد از مجموع مساحت فضای سبز شهری کرج تحت پوشش شبکه انتقال و توزیع آب است.

بضاعتی پور گفت: کرج به سه تصفیه‌خانه ۱۰ محلی با ظرفیت تصفیه ۱۰ لیتر بر ثانیه مجهز است که باعث شده تا ۲۵ درصد وابستگی به منابع آب شرب برای آبیاری درختان کاهش پیدا کند.

او در ادامه بابیان این که پارک ملی ایران کوچک یکی از خاص‌ترین پارک‌های کرج است، گفت: در این پارک ۱۳ زیست‌بوم و خاستگاه اقوام مختلف کشور در مقیاس کوچک ایجادشده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج می گوید: تاکنون چندین جشنواره در این پارک برگزارشده که جشنواره خرمالو و انار جزئی از آن‌ها بوده و ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان از آن‌ها بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.