استاندار:

۱۵۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن امسال تحویل متقاضیان سیستان و بلوچستان می‌شود

استاندار سیستان وبلوچستان گفت:۱۵۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان تا پایان امسال و ۸۰۰ واحد نیز تا تابستان سال آینده تحویل متقاضیان می‌شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان -  حسین مدرس خیابانی   در چهارمین نشست شورای تامین مسکن سیستان و بلوچستان گفت: این استان با اقدامات مطلوب صورت گرفته جز استان‌های برتر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور بشمار می‌رود.

او می گوید:: سیستان وبلوچستان از حوزه تامین زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن عبور کرده و به مرحله واگذاری پروژه‌ها به پیمانکار رسیده است.

به گفته استاندار سیستان وبلوچستان همچنین به منظور اشتغال نیرو‌های بومی استان در ۱۰ شهر، ۲۵ هزار نفر در ۳۶ رشته تخصصی مسکن در حال آموزش هستند.

او  گفت: خانه‌دار شدن دهک‌های پایین جامعه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی از مهمترین مزایای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان به شمار می‌آید.

مدرس خیابانی از واگذاری بخشی از اختیارات شورای تامین مسکن استان به فرمانداران خبر داد و  گفت: به منظور تسریع در اجرای پروژه‌ها برخی از اختیارات نظیر تعیین نرخ پایه به فرمانداران به عنوان روسای شهرستانی طرح واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ۱۶۱هزار و ۱۱۸ نفر در سراسر استان تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که با بررسی‌های انجام شده ۱۴ هزار نفر تایید نهایی شدند.

عطاء اله اکبری با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور از جمله استان‌های پیشتاز محسوب می‌شود، گفت: تعداد ۱۰ هزار و ۸۳۳ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان وجوه خود را در قالب اقساط اول و دوم به بانک پرداخت کرده‌اند که ۹ هزار و ۶۲۱ نفر از این تعداد به تعاونی‌ها و انبوه‌سازان معرفی شده‌اند.

به گفته او همچنین بر اساس ارزیابی انجام شده تاکنون پنج هزار و ۳۹۴ واحد مسکونی این طرح در سراسر استان به مرحله فوندانسیون، ۲ هزار و ۵۱۲ واحد نیز به مرحله اسکلت و سقف، یک‌هزار و ۱۱۰ واحد به مرحله سفت کاری و ۲۰۹ واحد در مرحله نازک کاری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور رفاه حال شهروندان استان در تمامی سایت و اراضی طرح نهضت ملی مسکن آمادگی واگذاری زمین برای اجرای پروژه‌های روبنایی نظیر مدرسه، کلانتری و درمانگاه وجود دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار