اعمال وضعیت زرد در خوزستان به دلیل خطرات ناشی از ویروس کرونا

استاندار خوزستان به دلیل آنچه خطرات ناشی از اُمیکرون عنوان کرده گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی وضعیت زرد در خوزستان اعمال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - صادق خلیلیان در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان این تصمیم را اعلام کرد.

در این جهت مسافران خارجی که قصد ورود از مرز‌های خوزستان را داشته باشند در صورتیکه واکسیناسیون خود را انجام نداده و یا علامت مثبت کرونا داشته باشند از ورودشان جلوگیری می‌شود.

افزون بر آن ایرانیانی که قصد بازگشت به داخل کشور را دارند حتماً باید تست کرونا آن‌ها منفی باشد در غیر اینصورت و به گفته استاندار خوزستان در صورت بیماری در بیمارستان شهر مرزی بستری شده و در صورت نیاز به مراقبت در مراکز تعیین شده قرنطینه خواهند شد.

به گفته خلیلیان در استان ۵۴ درصد افرادی که دُز دوم واکسن را دریافت کرده اند هنوز نسبت به تزریق دُز سوم مراجعه نکرده‌اند.

او گفت: کارکنان ادارات و همه افرادی که باید در محل کار حاضر شوند در صورتی که محدودیت‌های هوشمند در رابطه با واکسیناسیون دُز اول، دوم و سوم را رعایت نکرده باشند از ورودشان به محل کار جلوگیری شده و برای آن‌ها غیبت لحاظ می‌شود.

این مقام مسئول تصمیم گیری در خصوص فعالیت مدارس استان را بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا دانست.

البته صادق خلیلیان یادآور شد که دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در صورت تزریق واکسن می‌توانند در مدرسه حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.