افزایش سن بازنشستگی منتفی شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از مخالفت این کمیسیون با افزایش سن بازنشستگی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - رحیم زارع با اعلام این خبر گفت که خرید خدمت سربازی مشمولان خارج از کشور هم پیشنهاد یکی از نمایندگان بوده که نهایی نیست و باید نظر ستاد کل نیروهای مسلح هم دریافت شود.

کمیسیون تلفیق اعلام کرده دولت برنامه‌ای درباره خرید سربازی ارائه نداده بود و از آنجا که نظر نیروهای مسلح در این مورد گرفته نشده، تأکید شده این مصوبه با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی باشد.

مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه باید در صحن علنی و شورای نگهبان بررسی شود.

همچنین پیشنهاد خرید سربازی مشمولان داخلی به علت هزینه بالا، رأی نیاورد.

کمیسیون تلفیق مصوب کرد کارگاه‌های مشمول قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر ۵ نفر کارگر دارند و ۵ سال و کمتر از آن از فعالیتشان می‌گذرد، مشمول معافیت بیمه ۲۰ درصدی باشند.

این مصوبه برای کارگاه هایی که بیش از ۵ سال و ۵ یا بیشتر کارگر دارند، این معافیت ۳ درصد کمتر است.

وزارت نیرو مکلف شد متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی‌های فلزی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را بر مبنای متوسط نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه های دارای قرارداد تبدیل انرژی محاسبه و دریافت کند.

منابع درآمدی ۳۱ واحد تابعه استانی صندوق پیشرفت و عدالت ایرانیان از محل ردیف ها و جداول بودجه سنواتی از جمله فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد سهم استان‌ها، حقوق دولتی معادن، ۲۰ درصد از اعتبارات قانون متوازن و قانون هدفمندی یارانه‌ها در راستای حمایت از تولید به عنوان کمک بلاعوض بخش غیر دولتی تأمین می‌شود.

به رؤسای دستگاه های ملی و استانداران اجازه داده شد اموال و دارایی های منقول و غیر منقول و مازاد دولتی خود را که در اختیار دستگاه‌های دولتی و مؤسسات تابعه است، پس از تأیید کارگروه های استانی و مصوبه هیئت وزیران، از طریق مزایده عمومی در بورس کالا به صورت الکترونیک در سامانه بفروشند تا در صندوق عدالت و پیشرفت واریز شود.

به دولت اجازه داده شد تا سقف ۳۵ هزار میلیارد تومان از سهام و سهم‌الشرکه خودش را در شرکت های دولتی و همچنین اموال منقول و غیرمنقول به فروش برسانند تا سرمایه بانک‌ها و صندوق پیشرفت و عدالت افزایش یابد.

سه برابر سرمایه از این محل باید از طریق بانک‌ها در راستای حمایت از تولید و اشتغال تسهیلات ارائه دهند.

به دولت اجازه داده شد با درخواست دستگاه‌های اجرایی از جمله صندوق های بازنشستگی، از طریق شرکت ملی نفت نسبت به تحویل نفت خام و میعانات گازی صادراتی به اشخاص معرفی شده از سوی دستگاه‌های اجرایی و پس از تأیید اشخاص از سوی وزارت نفت، بر اساس قیمت روز صادراتی اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، کمیسیون تلفیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
افزایش سن باز نشستگی یعنی کارگر دیگر باید جانش در محل کارش دربیاد وصاحب کار بدون دادن حتی کوچکترین مزایا به کارگر بیچاره هرروز سرمایه تر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
ساعت کاری هم باید تغییر کنه.
چرا کارمند بانک باید هفت صبح سرکار باشه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
یکی از هزاران قانون اشتباه بیمه میانگین سالهای آخر است،که باعث سوءاستفاده بعضی ودرنتیجه خوردن حق دیگران میشود.عادلانه اش اینست که میانگین کل سالها،البته متناسب با حداقل حقوق فعلی نسبت به سال پرداخت حق بیمه،گرفته شود.فرض کنید یکی درکل سالها دوبرابر حداقل حقوق ،حق بیمه داده ودیگری۲۸سال یک برابر ودوسال آخر را۲برابر،باوجود اینکه اولی تقریبا ۲برابر دومی پرداخت کرده مساوی دریافت میکنند که عین بی عدالتیست وباعث خالی تر شدن صندوق میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
قوانین درست و استاندارد بازنشستگی ۱)سن بازنشستگی ۶۵ برای مردان و ۶۰ برای زنان
۲)حقوق بازنشستگی باید کفاف هزینه ها رو بده و بازتشسته دیگه نباید کار کنه و فقط فکر تفریح و جهانگردی و استراحت باشه
۳)حقوق بازنشستگی بعد از فوت بیمه شده قطع بشه و به همسر یا دختر مجردش نرسه.با این قانون همه دنبال کار میرن و همه خودشونو بیمه میکنن و تولید افزایش پیدا میکنه و چاپ پول و تورم هم کاهش پیدا میکنه
۴)حقوق بازنشسته باید ۶۰ درصد حقوق شاغل باشه تا کسی راغب نباشه خودشو بازنشسته کنه
این قوانین در ۹۰ درصد کشورها اجرایی شده الا ایران.کشور ما هم دیر یا زود مجبوره همین قوانین رو اجرا کنه.یونان سال ۲۰۱۱ هم دقیقا اینجوری بود تا اینکه اتحادیه اروپا با اجبار اصلاحش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
بهترین قانون بازنشستگی در جهان متعلق به ایرانه.طرف میتونه ۲۰ سال بیمه پرداخت کنه.بعد خودش ۴۰ سال حقوق بگیره.بعد از مرگش هم زنش تا ۲۰ سال حقوق میگیره بعد از زنش هم دختر مجردش تا ۵۰ سال.خودتون قضاوت کنید کجای دنیا این قوانین هست؟کدوم دولتی در جهان ۲۰ سال حق بیمه کسر میکنه ولی تا ۹۰ سال حقوق میده؟اینجوری میشه که مثه الان همه ناراحتن همه طلبکارن همه هم حق دارن.در کشور ما ۶۵ میلیون نیروی کار هست ولی ۲۰ میلیون شاغل داریم عملا ۴۵ میلیون نفر هیچ فعالیت و کاری ندارن .ما عربستان نیستیم که روزی ۱۱ میلیون بشکه نفت صادر میکنه جمعیتشم ۱۸ میلیونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۴ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
هزاران میلیارد تومن ذخیره صندوق رو به باد دادن حالا دوباره میخوان پرش کنن تا برا اختلاس بعدی آماده باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
سن بازنشستگی باید افزایش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۲۳:۵۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
کارگر بعد مرگ هم باید کارکنه . نذارید بازنشسته بشه . شرایطش رو سخت کنید مثلا تا روی پاش میتونه بایسته باید کار کنه . خلاصه نذارید سالم تو قبر بره ، اخه اقازاده ها پول کم میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
کجای این خبر راجع به تیتر خبر؛ منتفی شدن افزایش سن بازنشستگی بود!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
با این روند غیر معقول و دست ودلبازانه وفساد وسوء استفاده دربیمه ها،الان باعث تبعیض ونارضایتی وبی عدالتی هستند،وبامصرف حق بیمه شاغلان فعلی،که باید برای آینده خودشان پس انداز شود وتعدادشان هم بسیار بیشتر از قبلی هاست،درآینده یا از عهده تعهداتشان بر نمیایند وسر بیمه پردازان فعلی بی کلاه میماند یا از پول بیت المال که متعلق به همه درزمان خودش است باید جورش کشیده شود،که بسیار نا عادلانه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
همچنان دهه بیست و سی و چهل و پنجاه چند شغله و سر کارند اما ده شصتی ها دنبال کار و نسل سوخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
متاسفانه اصلاح طلبان بواسطه مدیریت تامین اجتماعی طی ۸ سال گذشته به این سازمان کارگری خسارت هنگفت وارد بطوریکه هم اکنون بیش از چند ده هزار میلیارد تومان بدهکار گردید و صد افسوس که همان اصلاح طلبان بواسطه حضور کما فی السابق در تامین اجتماعی مشکلات را با پیشنهاداتی که محرک کارگران و بیمه شدگان است از طریق وزارت کار به دولت انقلابی رئیسی پیشنهاد و متعاقبا علیه دولت موضع می گیرند نمونه آن همین افزایش سن و سابقه بازنشستگی است .بقیه موارد در راه است...باید تامین اجتماعی طی ۸ سال گذشته مورد بررسی قرار گیرد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
عزیزم، مبلغ بیمه افزایش پیدا کرد. از جیب سایر کارمندان جبران کردن این دو سال رو... نمیخواد دنبال پرتعال فروش دیگه بگردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
با توجه به وضع بد معیشتی با پیگیری های دولت و حمایت مقام معظم رهبری از بهبود معیشت بازنشستگان و اجرای عدالت در پرداختها در مجلس مصوب شد و شورای نگهبان تایید کرد که بازنشستگان باید 90 درصد حقوق مشاغل همتراز را دریافت نمایند و امروز در کمال تاسف نمایندگان مجلس به طرحی رای می دهند که باعث کاهش دریافتی بازنشستگان به رغم تورم بالای باقیمانده از دولت قبل می باشد تغییر حقوق بازنشستگان از میانگین 2 سال آخر به میانگین 3 سال آخر علاوه بر کاهش حقوق بازنشستگان زیر سوال بردن یک قرارداد بزرگ مدنی بین کارمندان و سازمانهای بازنشستگی می باشد اگر کارمندی 27 سال مبالغ کسورات بازنشستگی را براساس فرمول دریافت میانگین دو سال آخر پرداخت کرده است آیا از نظر قانونی نمایندگان منتخب مردم اجازه دارند در سالهای آخر این میانگین را تغییر دهند؟ اگر سازمانهای بازنشستگی با انتصاب مدیران کارنابلد و خیانت در امانت سرمایه های کارگران و کارمندان امروز سازمانها را دچار چالش کرده اند چرا تاوان آن را مردم عادی پرداخت کنند؟ چرا با عوامل بی ثباتی این سازمانها و حیف و میل دارایی بازنشستگان برخورد نمی شود؟ چرا در این چند ساله قوانینی را وضع کردید و نظارتی نداشتید که سازمان تامین اجتماعی که 30سال قبل از پولدارترین سازمانهای کشور بود امروز به این روز فلاکت بار افتاد و شما تاوانش را می خواهید با نسخه رییس برنامه و بودجه احمدی نژادی از ملت بگیرید؟ در صورت تصویب و قانونی شدن موضوع مطمئن باشید چند ملیون کارگر و کارمند و نظامی کشور دعای خیرشان بدرقه راه شما نماینده های محترم مجلس نخواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
وضعیت اقتصادی برای تو بده برای من عالی زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سربازی زوری اگه قراره فروشی بشه برای همه نه این که فقط آقازاده های خارج نشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
آقای مجلسی ها کو شعار که دادید تورم گرانی نفس مردم نود درصد جامعه رفتن زیر فقر نفت گاز منابع کشور برای حقوق بگیران بودجه دست از سر نود درصد جامعه بردارید کو پول نفت کو عدالت انقلاب شد که سرمایه دارها را بیشتر گردن کلفت تر کنید بس چرا زندگی مردم اقتصاد را وصل کردید به دلار چرا پول ملی را رها کردید زندگی بازار. تولید را وصل کردید به ارز سی هزار تومانی پس پول ملی را جمع کنید رحم به سفره مردم نکردید این چه وضعی در بازار. ها است غارت تا که مسکن خودرو گرانی ناحق بیداد می کند فساد راند سوداگری بیداد می کند ارز پنچ هزارتومان ارزش ندارد دولت مجلس به خاطر منافع یک عده‌ای خصولتی شرکت های دولتی مردم را فلج کردید بس کنید فقط نان دارو مانده این را هم جمع کنید خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
اتفاقا باید سن بازنشستگی را تعقیل دهند

ما کارمندان پست را با 25 باز نشست کنید حقوق 25 سال هم بهمون بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
این تعقیل چه صلیقه ای
آقای کارمند پست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
برادر عزیز تقلیل(کم کردن)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
بادرود و سپاس
پیشنهاد می شود با توجه به نیروی چند ملیونی بیکار جوانان؛ طرح بازنشستگی اختیاری کارکنان دستگاه های اجرایی با سابقه ی حداقل 20 سال عملیاتی شود تا هم اشتغال در سطح گسترده ایجاد شود و هم نیروهای خسته و بی انگیزه ی سازمان ها، آزاد و رها شوند و هر دو گروه دعاگویتون باشند و این یک راهبرد هوشمندانه بوده و موجب افزایش سرمایه اجتماعی دولت خواهد بود و ره آورد آن پویایی و نشاط جامعه و بهبود عملکرد سازمانی و افزایش راندمان و کیفیت خدمات به شهروندان می باشد.
بااحترام
کارمند دادگستری
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۵:۳۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
یکدفعه بگید یک یا چند نسل سوخته فدای یک نسل مغرور و برخوردار.
مگر عمر هر انسان چقدر است که عده ای بیش از نیم قرن در یک شغل جا خوش میکنند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سن بازنشستگی تغییر نمیکنه تا ده سال بعد که یهویی از ۵۰ سال به ۸۰ سال میرسه.همه کارامون همینجوریه.قیمت دلارو مثه فنر به زور نگه میداریم یهو از ۳۴۰۰ به ۲۷ میرسونیم اینم مثه بقیه
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۵:۰۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام بااین کاربرخی مدیران قدرت طلب وصندل طلب بیشتردرقدرت می ماندن ودولت ازمردم بیشترپول می گرفت...۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
ای کاش دولت از سال ۸۰ هر دوسال یکبار ۱ سال به سن بازنشستگی اضافه میکرد و قوانین بخشنده مثه پرداخت حقوق بازنشسته متوفی به دختر مجرد و همسر رو قطع میکرد که امیدی به آینده بود با این روند ۵ سال به سرنوشت یونان دچار خواهیم شد و باید کاسه گدایی از چین رو بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
۱۵ ساله دارم بیمه بازنشستگی میدم همه هم میگن صندوقها ورشکسته شدن یعنی تا ۱۵ یا ۲۰ سال دیگه معلوم نیس چی میخواد بشه.خب مگه مجبورین اینقدر بازنشسته پیش از موعد داشته باشین هرکی رو میبینی میگه مشاغل زیان اورم با ۲۰ سال بازنشسته شدم پسرخاله من آتش نشانی شهرستانه هر ۸ ماه یه ماموریت آتش سوزی داره با ۴۰ سال سن و ۲۰ سال پرداخت بیمه بازنشست شده یعنی تا ۵۰ سال دیگه دولت باید بهش حقوق بده.خدا کنه دولت داشته باشه و بهش روزی ۶ میلیارد بده ولی وقتی نداره و پول چاپ‌میکنه چرا با ۲۰ سال بازشسته شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
مرحبا حرفت حق است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
ز گهواره تا گور عین خر کار کن
شعار وزارت کار
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریان
۱۵:۳۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
نه شعار وزارت کار که شعار وزارت نفت و دیگر سازمانهای و وزارتخانه های خوش نشین شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
همسایه ما ۳۵ سالشه.بازنشسته تامین اجتماعی هم هست هر جا میره خواستگاری باید اول ثابت کنه دروغ نمیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
ای کاش دولتمردان.نمایندگان‌مجلس و همه مردم مستند بمب ساعتی در مورد بازنشسته ها و صندوقهای تامین اجتماعی رو نگا کنن.کشور هیچ چاره ای جز افزایش سن تا ۶۵ سال و حذف مزایا رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
تعداد بازنشسته ها و مستمری بگیران با شاغلان برابر شده.درحالی که نسبتش باید ۶ یا ۵ به یک باشه یعنی ۵ شاغل و یک بازنشسته.چند سال دیگه منتظر منفجر شدن صندوق ها و ورشکستگی دولت باشید الانم با چاپ پول جلوشو گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سن بازنشستگی در اروپا ۶۷ ساله.حقوق بازنشستگی هم فقط تا ۱۵ سال بعد از بازنشستگی پرداخت میشه.حقوق مرد هم به زن یا دختر مجردش نمیرسه.هم خودشون راضی هستن هم دولت.بر عکس ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
معلومه سی یا چهل تومن اندازه اروپا حقوق میگیری حقوق یا بازنشستگی میکیری دلت خوشه
جمع کن اره پانزد سال هم حقوق نجومی کفایت می‌کنه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۰۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام بفکر نسل های آینده می باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
در اروپا به جهت رشد منفی جمعیت و نبود نیروی کار جوان، اجبارا از این الگو بهره برداری می‌کنند
در کشوری همچون ما که با انفجار نیروی جوان بیکار حسب آمار غیر رسمی حدود 5 ملیون جوان بیکار، قطعا الگوی اشتغال و فرآیند بازنشستگی تابعی از آمایش سرزمینی است
پس برای هر کشوری متناسب با وضعیت و نرخ رشد و نیازها و اولويت های آن؛ سند اشتغال تدوین میشه
به نظر میرسه برای وضعیت ایران؛ حداقل سابقه ی 20 سالگی البته به طور اختیاری میتونه راهگشا باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
۱۶ صندوق بازنشستگی داریم هر ۱۶ تاش ورشکسته هستن.شدیم یونان آسیا.هیچ چاره ای جز اصلاح قوانین بازنشستگی نداریم یا افزایش سن یا کاهش مزایا یا قطع حقوق شوهر برای زن و دختر مجرد.تنها کشور جهانیم که ۳۰ سال بیمه بازنشستگی میگیریم ۳۰ سال به خودش حقوق میدیم ۲۰ سال به زنش ۳۰ سال به دخترش.باعث شده هم دولت ناراضیه هم مردم هم صندوقها.دولت داره به ۹ میلیون کارمند و بازنشسته حقوق میده و تورم درست میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
به فکر مردم هم هستید؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
مگه شما بفکر مسولین هستین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
آقای زارع نمایند آباده خداوکیلی تو فکر جاده صغادم باش قول داده بودی درست کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
من زززززززززن می‌خوام 33سالمه از بیت المال بهم پول بدین می‌خوام ازدواج کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
واسه ازدواج پول میخوای؟حتما واسه خونه و ماشین و کار و بچه هم پول خواهی خواست؟گدای ابدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
منم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
درخواست پول از بیت المال که گدایی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
منت گذاشتین! بنده نوازی فرمودین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
شرمنده کاری که از دستمون بر میمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
پس قانون شفافیت چی شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
بازنشستگی یا نیمه اخراج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
کلا حذف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
تا میتونین وسط تحریما به ملت استرس وارد کنین
آخرین اخبار