فعال حقوق بشر عرب:

شکست ائتلاف سعودی باعث می‌شود دست به جنایات بیشتری بزند

رئیس کمیسیون حقوق بشر عربی کشتار یمن را نتیجه آشفتگی و شکست‌های ائتلاف سعودی دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان - ویولت داغر، رئیس کمیسیون حقوق بشر عربی در پاریس در مصاحبه با شبکه المیادین گفت کشتار مردم یمن نشان‌دهنده آشفتگی بازندگان است. هدف ائتلاف سعودی دست‌درازی به یمن است، اما به آن نخواهد رسید.

فعال حقوق بشر عرب گفت: «شکست ائتلاف سعودی در رسیدن به اهدافش سبب می‌شود دست به جنایات بیشتری بزند. مرحله کنونی، موازنه جدیدی را برقرار می‌کند که حقوق یمنی‌ها را احیا خواهد کرد.»

صبح امروز منابع خبری از کشتاری بزرگ توسط ائتلاف سعودی در یمن خبر دادند. درپی حملات این ائتلاف به پشتیبانی عربستان، امارات و آمریکا، ۱۸۰ نفر در «صعده» به شهادت رسیدند. همچنین در حمله به الحدیده، ۲۰ نفر به شهادت رسیده‌اند.

حمله به ساختمان مخابرات در الحدیده در حالی صورت گرفت که کودکان در مجاورت ساختمان مشغول بازی بودند. به گزارش المیادین، بیشتر درگذشتگان این حادثه کودک بوده‌اند.

پس از این حمله به ساختمان مخابرات، اینترنت یمن به طور کلی قطع شده است.

روز سه‌شنبه نیز، درپی حملات ائتلاف سعودی به صنعا، حداقل ۲۰ نفر از جمله شهروندان عادی به شهادت رسیده‌اند.

مداخله نظامی عربستان در یمن از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۷ هزار کشته و ۲۶ هزار زخمی بر جای گذاشته است. بیش از ۴ هزار نفر از کشته‌شدگان این حملات کودک بوده‌اند. حملات ائتلاف سعودی پیامد‌های منفی دیگری از جمله قحطی، به غارت بُردن ثروت ملی و تخریب گسترده میراث تاریخی یمن را درپی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار